איך להגיב לתביעה על מהירות מופרזת

אם הגעת לכאן, סביר להניח שנהגת לאחרונה במהירות מופרזת וקיבלת דו"ח. עבירה של נסיעה במהירות מופרזת עשויה לגרום במקרים מסוימים לתשלום קנס כספי גבוה. במקרים אחרים, הנהג יכול לקבל זימון לבית המשפט לתעבורה, שם תוגש תביעה כנגדו.

במצב שכזה, בית המשפט לענייני תעבורה צפוי לדון בעבירה. הדבר עשוי להוביל במקרים מסוימים לשלילת רישיון על תנאי או שלילת רישיון לזמן שנע בין שנה לשלוש שנים. משך השלילה תלוי בגובה המהירות ובנסיבות המקרה. כך שכפי שניתן לראות, מדובר בעניינים מהותיים. חשוב מאוד לדעת מראש כיצד להגיב לתביעה, כדי להיות בטוחים שאינכם עושים טעויות שתשלמו עליהן בהמשך.

 

מהי נהיגה במהירות מופרזת?

נהיגה במהירות מופרזת הינה נהיגה מעל המהירות המותרת שקבועה בחוק (לפי תקנה 54 לתקנות התעבורה ולפי הוראות התמרורים שמוצבים בצדי הדרך). תקנה 54 מציינת את המהירות המרבית לכל סוג רכב בכל סוג של דרך. להלן פירוט חלקי בנושא:

  • בעת נסיעה בדרך עירונית: המהירות המרבית המותרת עבור רוב הרכבים הינה 50 קמ"ש.
  • בעת נסיעה בדרך בין עירונית: המהירות המרבית המותרת עבור רוב הרכבים הינה 80 קמ"ש.
  • בעת נסיעה בדרך עירונית עם שטח הפרדה בנוי: המהירות המרבית המותרת עבור רוב הרכבים הינה 90 קמ"ש.

 

אלו חלק מתקנות התעבורה בסעיף 54. ראוי לציין כי אם קיים תמרור שקובע מהירות אחרת מזו שנקבעה בתקנה, יש לפעול בהתאם לתמרור.

איך להגיב לתביעה למהירות מופרזת?

אם קיבלתם תביעה מכיוון שנסעת ברכב במהירות שנחשבת מהירות מופרזת, עליכם לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שילווה אתכם לאורך התביעה  לפני שתיגשו לעורך דין ספציפי, עליכם להכין מראש את הדו"ח שניתן לכם ואם יש בידכם מסמכים נוספים, כדאי שתכינו גם אותם. חשוב מאוד שלא תפנו בגפכם לטיפול בתביעה, מכיוון שעורך דין שמתמחה בתחום זה יכול לסייע לכם.

 

איך אפשר למצוא עורך דין מומלץ בתחום?

אם אינכם מכירים עורך דין מומלץ בתחום, חשוב מאוד שתערכו את כל הבירורים האפשריים כדי שתהיו בטוחים שאתם שוכרים את שירותיו של עורך דין מומלץ. כיצד תוכלו למצוא עורך דין מומלץ? באמצעות אחת מהדרכים הבאות:

 

חיפוש בגוגל

הדרך הנוחה והקלה ביותר עבור רבים היא חיפוש אחר עורך דין בגוגל. אתם רק צריכים לכתוב "עורך דין לליווי תביעה על מהירות מופרזת" ויופיעו בפניכם לא מעט עורכי דין שמתמחים בתחום. כדי שתוכלו להיות בטוחים שמדובר בעורכי דין מומלצים, אתם צריכים לקרוא את הביקורות שנכתבו עליהם בגוגל.

 

פרסום פוסט בפייסבוק

אם אתם גולשים ברשת החברתית, אתם יכולים לפרסם פוסט ובו תכתבו שאתם מחפשים המלצה לעורך דין טוב שילווה אתכם לתביעה על מהירות מופרזת. סביר להניח שתקבלו לא מעט המלצות על עורכי דין שהחברים שלכם מכירים מניסיון.

איך להגיב לתביעה על מהירות מופרזת

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »