נפגעתם מרשלנות רפואית? ארבעה טיפים לתביעה

אם עברתם הליך רפואי אותם חושבים שחלה רשלנות רפואית במקרה שלכם חשוב שתדעו שניתן לתבוע פיצויים. פיצויים כספיים הולמים יעזרו לכם לשקם את חייכם על ידי המשך טיפול או שיקום מתאים. פיצויי כספי חשוב במיוחד במקרה וכושר ההשתכרות שלכם נפגע, כך תוכלו להימנע מבעיות כספיות העלולות להיגרם ממצב כזה.

מה חשוב לדעת? איזה דברים הכי חשוב שתעשו ומה זה בכלל רשלנות רפואית? וארבע טיפים חשובים לתביעה רפואית!

 

מה זה רשלנות רפואית?

לצערנו רשלנות רפואית היא עניין יותר נפוץ ממה שנוטים לחשוב. בעוד שרופאים אמורים להיות מאד זהירים ומחושבים בטיפולים שלהם הם עלולים לעשות טעויות ומקורן עלול להיות ברשלנות. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי באבחון לא נכון של המצב הבריאותי ובעקבותיו טיפול שאינו מתאים לבעיה. רשלנות גם יכולה לבוא לידי ביטוי באבחון מאוחר, לעיתים בעקבות מצב שהמטופל מתלונן אך הרופא לא מבין את גודל הבעיה. לעיתים רשלנות רפואית תקרה על ידי בדיקה לא נכונה או ציוד רפואי מיושן או פגום.

 

ארבעה טיפים חשובים

הבינו את מי עליכם לתבוע

בתביעת רשלנות רפואית ניתן לתבוע מספר גופים. אפשר לתבוע את בית החולים או המוסד בו התבצע ההליך הרפואי. במקרים מסוימים אפשר גם לתבוע את הרופא עצמו, אך מקרים אלה יהיו נדירים יותר. אפשר ורצוי לתבוע גם את המוסד לביטוח לאומי וגופים בירוקרטיים אחרים. מכיוון שהתחום הזה מאד מורכב חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מצוין הבקיא בתחום והוא יוכל לנהל את התביעה ולהחליט איזה גופים לתבוע ואיך.

תעדו הכל באופן מסודר

להיבט הבירוקרטי של תביעת רשלנות רפואית יש חשיבות רבה. עליכם לוודא שיש בידכם את כל המסמכים הרלוונטיים להגשת תביעה מסודרת. תעדו בצורה מסודרת כל מסמך, סיכום טיפול או אפילו מרשם שקיבלתם. אתם בוודאי תלכו לרופאים שיעזרו לכם אחרי המקרה – תעדו גם את כל הטיפולים איתם ובקשו מהם סיכומי טיפול מפורטים שיוכלו לשמש אתכם בתביעה.

חשוב שתתעדו בעצמכם את מצבכם ולכן כיתבו את סיפור המקרה בצורה מפורטת ומסודרת בסמוך למקרה ככל הניתן

מיצאו רופאים או אנשי מקצוע מומחים

סביר להניח שתצטרכו חוות דעת של רופא או איש מקצוע אחר המומחה לתחום. חוות דעת מקיפה ומפורטת יכולה לסייע לתביעה להתקבל ולפעמים אף גובה הפיצויים נקבע בעקבותיה. עורכי דין מנוסים הבקיאים בתחום ידעו לאיזה מומחים כדי לפנות וכיצד לתפעל את המצב כך שחוות הדעת תבטא בצורה מקיפה ומקצועית את מצבכם.

ככל, חשוב מאד למצוא עו"ד רשלנות רפואית שמכיר את המערכת תביעת רשלנות מורכבת מהרבה פרטים וחשוב שינהל אותה עורך דין מקצועי ובקיא בתחום.

תתבעו בהקדם האפשרי

חשוב לתבוע בסמוך למקרה ככל הניתן. כך תוכלו לוודא שתקבלו כספי פיצויים בהם תוכלו להשתמש כדי להתחיל שיקום מיידי או על מנת להגן על עצמכם במצב בו כושר ההשתכרות שלכם נפגע. חשוב לציין גם שלתביעות רשלנות רפואית יש חוק התיישנות אחרי שבע שנים מיום המקרה.

לסיכום, אם אתם חושבים שעברתם פגיעה של רשלנות רפואית אתם זכאים לכספי פיצויים פנו לעורך דין מומחה מנוסה ובקיא בתחום שיוכל לנהל את התביעה ולוודא שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.

נפגע מרשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם