האם פיברומיאלגיה היא רשלנות רפואית?

פיברומיאלגיה, שמשמעותה – דאבת שרירים, מאופיינת בהופעתם של כאבי שרירים, שעשויים להוביל לפגיעה בתפקוד הכללי. הרוב המוחלט הסובל מתסמונת זו הינו המין הנשי, בטווחי גילאים בין 50 – 30. אולם, כל אדם, בכל גיל, עלול ללקות בה, הן ילדים והן מבוגרים. באופן כללי, לא קיים טיפול מסוים שיכול לרפא פיברומיאלגיה, אך אבחון מוקדם של התסמונת, כמו גם טיפול נכון בה, תורם להתמודדות קלה יותר איתה במהלך הזמן.

 

הטיפול בתסמונת

ככלל, הטיפול בתסמונת הפיברומיאלגיה מתבצע באמצעות תרופות שונות, כגון: משככי כאבים, תרופות נגד דכאון, תרופות להרגעה ולהפחתת העייפות ועוד . בנוסף, בכדי להקל על הכאבים כתוצאה מהתסמונת, ההמלצה היא לשנות את אורח החיים ולהקפיד לבצע פעילות גופנית במהלך היום יום.

 

הגורמים לתסמונת

ככלל, הגורמים לתסמונת הפיברומיאלגיה אינם ידועים, אך קיימת השערה כי ייתכן שילוב של כמה גורמים שונים, שבעקבותיהם, היא עשויה להופיע. מבין הגורמים האפשריים, ניתן למנות כמה:

  1. גנטיקה
  2. כתוצאה מזיהום מסוים בגוף או מלחץ, אשר עשויים לדרבן את התפתחותה של התסמונת.
  3. כתוצאה מהתפתחותן של מחלות אוטואימוניות, כגון: זאבת.

 

תסמונת הפיברומיאלגיה מתבטאת בעיקר בהופעתו של כאב כרוני, אשר מקורו בשרירי הגוף. בעקבות הכאבים המתמשכים, כתוצאה מהתסמונת, הסובלים ממנה עשויים לסבול מתסמינים נוספים, כגון:

  1. עייפות
  2. הפרעות במהלך השינה
  3. כאבי ראש
  4. דיכאון ו/או חרדה
  5. סחרחורות
  6. רגישות לריחות ולרעש

 

באילו מצבים קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית בגין פיברומיאלגיה?

ככלל, ייתכנו מצבים בהם הופעתה של תסמונת פיברומיאלגיה גורמת לכאבים חזקים אצל הסובל ממנה והדבר עשויה לנבוע ממספר גורמים, כגון:

  1. במידה ונעשה אבחון חלקי לגבי תסמונת פיברומיאלגיה, או במידה ובוצעה אבחנה מבדלת חלקית, שבה לא נלקח האפשרות לקיומה של התסמונת.
  2. במידה ולא בוצעו בדיקות מקיפות שמטרתן לשלול אבחנות אחרות.
  3. במידה ונעשה אבחון לקוי, שבגללו לא ניתן הטיפול המתאים לסובל מהתסמונת ולפיכך, מצבו הוחמר.
  4. במידה ובוצעה אבחנה לא נכונה, אשר בעקבותיה, ניתן טיפול לא מתאים לסובל מהתסמונת.
  5. במידה והתבצע מעקב לא תקין אחר תוצאות הטיפול שניתן לסובל מהתסמונת.

 

כל אחד מן הגורמים הנ"ל עשוי לגרום להחמרה בפיברומיאלגיה ולפיכך, לעילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

פנייה לעורך דין בתחום רשלנות רפואית

באם יתקיים חשש מסוים בנוגע לרשלנות בטיפול בפיברומיאלגיה או באבחונה, על המטופל לפנות לעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, בכדי לקבל ייעוץ הולם בנוגע לעניין. אם ימצא כי התקיימה רשלנות רפואית בשל מתן הטיפול (או בהיעדר מתן טיפול הולם) עבור הסבל מהתסמונת, יוכל הוא להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט. בבחינת הפיצויים הנקבעים, בגין תביעת רשלנות רפואית, גובהם בד"כ תלוי ברמת הנזק הנגרם לסובל מהתסמונת, כתוצאה מאבחון או מטיפול לקוי שקיבל. לקבלת ייעוץ מקצועי בתחום, ניתן להיכנס לאתר https://www.forum-md.co.il.

 

לסיכום

תביעת רשלנות רפואית, בגין פיברומיאלגיה, מוגשת כאשר התובע מגיע למצב של כאבים חמורים בעקבות התסמונת. בכדי להימנע מתביעה כזו, על הרופאים המטפלים לעשות ככל שביכולתם בכדי לטפל בסובל מהתסמונת באופן הנכון והראוי ולהימנע מאבחון לא תקין או ממתן טיפול לא ראוי שעשוי לגרום להחמרת התסמונת אצל המטופל.

 

רופא מביט לצד

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »