הולנד שאתם לא מכירים

קשה למצוא מישהו שטרם ביקר באמסטרדם, שהרי מדובר באחד היעדים האהובים ביותר על תיירים מרחבי העולם, במיוחד כאלה המגיעים ממדינות בהן צריכת קנאביס איננה חוקית. אכן, סצנת הקנאביס שמה את אמסטרדם חזק על המפה בשנים האחרונות אך למעשה הולנד מככבת מזה למעלה משני עשורים ברשימת היעדים הפופולאריים בקרב המטייל הישראלי והיות ומדובר גם במשפחות עם קטנטנים, תרמילאים וקבוצות שונות, אפשר להגיד בבטחון כי הולנד היא לא רק אמסטרדם (ואמסטרדם היא לא רק קנאביס) ויש בה עוד הרבה לראות. אבל כמה אפשר לראות מוזיאונים באמסטרדם? לא הגיע הזמן קצת לחדש?

 

יעד חדש שכדאי להכיר!

אחד היעדים שזוכים לפחות תשומת לב ומתפספסים בקלות על ידי התייר המתחיל, היא העיר היפהפיה דלפט, או בשמה הפחות רשמי "עיר התעלות" של הולנד.

דלפט אשר נמצאת בדרום הולנד נמצאת ממש בין שתי הערים המפורסמות רוטרדם והאג, כך שמרבית המבקרים בה עושים זאת "בטעות", בעודם נוסעים בין שני היעדים הללו. ברי המזל אשר עוצרים בה מבינים מהר מאוד כי מדובר בפנינה אמיתית שלא כדאי לפספס.

במהלך הביקור בדלפט תוכלו להתרשם מיופיה של העיירה הציורית ולהנות מן האווירה השקטה והנינוחה שאופפת אותה. לא מדובר בעיר סואנת, אם כי בעיירה המונה לא יותר מ-100 אלף תושבים ולמרות זאת יש בה כמה מוקדי עניין ואטרקציות אשר ינעימו את זמנכם, כך שבקלות תוכלו למלא יומיים תמימים ואף סוף שבוע מלא, בטיול נעים ומהנה.

מסדעות מצוינות, כיכרות יפהפיות, חנויות בוטיק ושפע של מוצרי חרסינה כחולה מסורתית המוכרת לכולנו מן המזכרות שאנו מקבלים מהיקרים לנו השבים מטיול דומה – כל אלו ימתינו לכם בדלפט לצד אטרקציות נוספות להנאת המשפחה כולה.

 

המלצות לביקור

הכנסיה החדשה

הכנסיה המרכזית של העיר אשר מהווה מוקד עליה לרגל לאלפי תיירים סקרנים מדי שנה בזכות המבנה המרהיב מן המאה ה-15 לספירה והאלמנטים המיוחדים בה. למטיבי לכת מומלץ שלא לוותר על הטיפוס במעלה מגדל הכנסיה, ממנו נשקף נוף עוצר נשימה.

 

הכנסיה הישנה

כנסיה נוספת מן המרכזיות והידועות ביותר בדלפט, בעלת מבנה מרשים הנישא לגובה רב. ניתן לסייר במקום או לעבור לידו ולהתרשם מן המבנה המיוחד.

 

מוזיאון פרינסנהוף

מוזיאון המציג תערוכות ופריטי אומנות הקשורים לעבר וההיסטוריה המרתקים של דלפט והולנד בתקופת וויליאם.

 

איך ומתי מגיעים?

מכיוון שבדלפט עצמה אין שדה תעופה, הדרך הנוחה ביותר להגיע אל העיר היא באמצעות מערכת התחבורה הציבורית המצוינת היוצאת מעיר הבירה אמסטרדם. אופציה נוספת היא באמצעות מונית, אם כי מדובר בדרך יקרה למדי, כך שבהקשר זה עדיף לשכור רכב או להזמין הסעה מאורגנת ולחלוק אותה עם תיירים נוספים.

העונה המומלצת ביותר לביקור בעיר היא במהלך חודשי הקיץ, יוני עד אוגוסט. אומנם מדובר בשיא עונת התיירות בערים המרכזיות כמו אמסטרדם, האג ורוטרדם, אך דלפט יחסית חפה מתיירים כך שגם בחודשים אלו, למרות העליה במחירים, מחירי המלונות בדלפט סבירים בהשוואה לשכנותיה והתורים לאטרקציות נסבלים באופן יחסי.

אם בכל זאת תרצו לטייל בתקציב נוח יותר, ניתן לפקוד את העיר ביתר חודשי השנה, כאשר עונות המעבר יהיו נוחות יותר מבחינת טמפרטורות לעומת החורף הקר. עם זאת, אם אתם מעוניינים באווירת חג מולד מיוחדת וצבעונית, גם החורף הוא הזדמנות טובה ולא יקרה להנות מדלפט הקסומה.

 

חוף ים

אולי יעניין אותך גם

B&Bs
תיירות
צימרים לכל המשפחה בישראל

לחקור את ישראל עם כל המשפחה הוא הרפתקה מרגשת, ומציאת מקום האירוח המושלם הוא המפתח להבטחת חוויה בלתי נשכחת. צימרים, או צימרים, מציעים סביבה חמה

קרא עוד »
חוף ים
תיירות
האי הכי יפה שאתם לא מכירים

אין כמו האיים הקסומים של תאילנד – חולות זהובים חמימים ונעימים, מי טורקיז צלולים בדיוק בטמפרטורה הנכונה בהם שוחים בנחת דגים צבעוניים מרהיבים ביופיים, עצי

קרא עוד »