החזר מס עובד שעבד בחול אצל מעסיק ישראלי

גרים בחו"ל אך מועסקים אצל ישראלי? מגיעות לכם הקלות בתשלום המיסים למדינת ישראל. לא קיבלתם? הגיע הזמן לדרוש החזר מס!

 

העסקה בחו"ל

כאשר ישראלים עוברים לעבוד בחו"ל ישנן שתי אפשרויות תעסוקה עיקריות אשר מאוד משנות מבחינת התנאים וגם חישוב המס שיש לנכות לו מהמשכורת בכל חודש:

  1. העסקה אצל מעסיק זר
  2. העסקה אצל מעסיק ישראלי – לדוגמא מצב בו עובד נשלח לעבוד בחו"ל מטעם החברה הישראלית בה עבד בארץ או עבר לחו"ל מרצונו החופשי והועסק על ידי ישראלי לאחר המעבר

 

קביעת תושבות לא בישראל

מעצם היות העובדים ישראלים אשר עברו לחו"ל ועובדים אצל מעסיק ישראלי, מנוכה משכרם מס הכנסה למדינת ישראל, אך בפועל יכול להיות כי הם כבר אינם תושבי ישראל, או לפחות לא במהלך תקופה זאת שהם עובדים וגרים בחו"ל. על כן, ניתן לבקש החזר מס בגין הוכחה כי התשלום היה למדינת ישראל אך בפועל העובד אינו תושב ישראל יותר.

 

תשלום מס למדינה הזרה

בגלל שהעובד גר במדינה אחרת, אך מועסק אצל מעסיק ישראלי, יכול לקרות מקרה שהוא משלם מס הכנסה גם למדינת ישראל וגם למדינה הזרה בה מתגורר. למדינות מסוימות יש לישראל הסכם אשר פוטר את העובד מתשלום מס כפול לשתי המדינות ובאם נגבה ממנו מס כפול הוא זכאי לבקש החזר מס לעובד בחו"ל ולקבל את הכסף בחזרה.

 

החזר מס עבור הוצאות מחיה

כאשר ישראלי מועסק בחו"ל על ידי ישראלי ההכנסות הכוללות שלו אשר מהן נגזר המס מתחשבות גם בהוצאות המחייה שלו אשר מוכרות על פי חוק ועל פי אישור של פקיד שומה. כך לדוגמא באם הוא משלם שכר דירה על המגורים בחו"ל הוא זכאי לקבל הכרה ובעצם תחשיב ההכנסה שלו יהיה נמוך יותר ובהתאם גם המס. באם לא קיבל את ההתחשבות הזאת הוא רשאי לבקש החזר מס מרשות המיסים.

 

תשאלו את המומחים

במקרים של מס לרוב כל מקרה לגופו, והעניינים נהיים מסובכים יותר כאשר עוברים למדינה אחרת אך מועסקים אצל מעסיק ישראלי. על מנת לעשות לכם סדר בבלגן ולוודא שלא תפסידו כסף מיותר, ישנם המון אנשי מקצוע אשר ישמחו לסייע לכם להגיש את הבקשה ולקבל את המס בחזרה.

כל תושב ישראל מחויב בתשלום למס הכנסה, וכך גם בשאר מדינות העולם ועל כן, כאשר ישראלי עובר לעבוד בחו"ל או צריך לשלם מס הכנסה לשתי המדינות הללו. במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור מתשלום לאחת המדינות או הכרה בהכנסה כנמוכה יותר ואם לא התקבל זאת בזמן, ניתן לבקש זאת בחזרה מרשות המיסים לאחר שהיא כבר הורידה את המס מהשכר. על מנת להיות בטוחים כמה מגיע לכם הכי פשוט להתייעץ עם איש מקצוע ולהימנע מבירוקרטיות מסובכות.

אולי יעניין אותך גם

מחזירי כספים אבודים ראשית
פיננסים
מחזירים כספים אבודים

מי מאיתנו לא היה רוצה לקום בוקר אחד ולגלות שיש סכומי כסף שונים שפשוט מחכים לו? סכומים שהוא אולי שכח, או אפילו לא ידע על

קרא עוד »