החזר מס על תאונת עבודה – למי זה רלוונטי?

תאונות עבודה הן תאונות מצערות שעלולות לקרות לכל אחד בסוג העבודה שלו. תאונות עבודה הן לא רק תאונות של אנשי מלאכה וסבלים שכן לא מדובר רק בפציעות שנגרמו עקב העבודה, אלא בכל תאונה שקרתה אפילו בדרך לעבודה ובזמנה. תאונות עבודה עשויות לגרום נזק פיזי והן נפשי ולפגוע בשגרת חיינו באופן משמעותי. לכן, לפי החוק, נפגעי תאונות עבודה יכולים לקבל מגוון של הטבות והחזרי מס בעקבות מצבם. במידה ואתם מתמודדים עם מצב של תאונת עבודה, חשוב שתבינו את מצבכם ולמה אתם זכאים. לשם כך, לפניכם כל מה שחשוב לדעת על החזר מס על תאונת עבודה – למי זה רלוונטי.

 

מה היא בדיוק תאונת עבודה המוכרת לפי החוק?

ההגדרה של תאונת עבודה לפי החוק, היא למעשה כל פגיעה שנגרמה לעובד עקב עבודתו, רק פגיעה שהינה חריגה ולא כל פגיעה שהיא. לפניכם מספר מקרים המוכרים כיום בכל הנוגע לתאונות עבודה:

 

פציעה שנגרמה כחלק מן העבודה

כחלק מן המקרים שייחשבו לתאונות עבודה לפי החוק, קיימים מקרים בהן קרתה לעובד פציעה כחלק מן העבודה, דבר הנפוץ בעבודות בהן יש שימוש בציוד כבד ובסכנה עצמית גבוהה.

 

תאונות מחוץ לעבודה הקשורות בעבודה

ישנם מקרים נוספים שייחשבו כתאונות עבודה, כמו תאונות דרכים שנגרמו בדרך הלוך או חזור מהעבודה, או בדרך לפגישה או שליחות הקשורות לעבודה.

 

מקרי "מחלת מקצוע"

כלומר מקרים בהם ישנן מחלות או בעיות שנגרמו לעובד בעקבות עבודתו במקום לזמן ממושך, כמו חשיפה לרעלים או חומרים מסוכנים במשך שנים. במידה וניתן להוכיח שהנזק אכן נגרם בעקבות העבודה, ניתן להכיר בעובדים הללו כזכאים להטבות של נפגעי תאונת העבודה.

 

מה הזכויות המגיעות לנפגעי תאונת עבודה והאם מגיע להם החזר מס?

למי שמוכר כנפגע תאונת עבודה, מגיעות לפי החוק מספר הטבות והוא זכאי לכמה זכויות מטיבות במיוחד, שחשוב להכיר כדי לוודא שאתם מקבלים את המגיע לכם לפי החוק:

 

החזר מס על תאונת עבודה

לפי החוק חלק מן נפגעי תאונות העבודה זכאים להחזר מס, ואלה: נפגעים בעלי תעודת עיוור, ונפגעים שקבעו להם בעקבות הפציעות, אחוזי נכות ברמות מסוימות הקבועות בחוק. כדי לקבל פטור ממס ולהיות מוכר לזכויות הללו יש צורך לעמוד בתנאים הללו. במידה ואתם עומדים בתנאים ניתן להגיש בקשה, להגיע לוועדות רפואיות ולבצע את הפרוצדורות הקבועות עבור הכרה בהטבות החזר ופטור המס. לעוד מידע היכנסו ללינק – החזר מס באתר "taxes-refund".

 

טיפול

הטיפול עבור הפגיעה וכל ההוצאות הרפואיות שייגרמו כתוצאה ממנה, ניתנות בחינם ולא השתתפות עצמית בקופת החולים.

 

ימי מחלה והיעדרות

העובד זכאי לעד 13 שבועות של ימי היעדרות מהעבודה, שישולמו לו כמובן, כדי להבטיח שהוא לא מפסיד כלכלית מתאונה שנגרמה בעקבות העבודה עצמה.

 

אחוזי נכות מביטוח לאומי

נפגעי תאונות העבודה יכולים להגיש תביעה לביטוח לאומי להכרה באחוזי נכות מסוימים, במידה והפגיעה גרמה לו לנזק מתמשך.

 

מחשב נייד ומחשבון

אולי יעניין אותך גם

מחזירי כספים אבודים ראשית
פיננסים
מחזירים כספים אבודים

מי מאיתנו לא היה רוצה לקום בוקר אחד ולגלות שיש סכומי כסף שונים שפשוט מחכים לו? סכומים שהוא אולי שכח, או אפילו לא ידע על

קרא עוד »