המלצות לחופשה המושלמת בבירת איטליה

כבר למעלה מ- 2000 שנה שהיא מהווה את אחת הערים המרכזיות באירופה. יש בה פסטה נהדרת, קפה משובח, ומגוון מאפים שעולה על כל דמיון: האחת והיחידה – רומא. 

רומא משופעת באתרים תיירותיים, מוזיאונים, מסעדות ובתי קפה. כדי לעשות סדר בשפע המקומות, בנינו לכם מדריך קצר.

 

איפה מומלץ לשהות?

תחילה, חשוב לדעת שברומא ניתן למצוא מגוון רחב של אתרי לינה – אכסניות פשוטות, מלונות מפוארים ודירות AIR B&B שיקיות. אך מעבר לתנאים הבסיסיים, חשוב לשים לב לדבר אחד: מיקום.

רומא היא עיר עצומה, כך שמיקום לא מוצלח משמעו בזבוז זמן רב בתחבורה ציבורית. כדי לחסוך את הזמן היקר של הנסיעות, היינו ממליצים לבחור מיקום מרכזי: בין נהר הטיבר לקולוסיאום, משם אפשר להגיע לרוב המקומות המרכזיים ברגל, וליהנות מהאתרים היפיפיים שפזורים לאורך הדרך. אם בכל זאת תבחרו לקחת מיקום מרוחק יותר, מה שבהחלט יכול להשתלם כלכלית, היינו ממליצים לבדוק שאכן יש תחבורה ציבורית נגישה, או לחלופין – לשכור רכב.

 

תכנון החופשה: אילו מקומות חובה לראות

לאחר שבחרתם מקום לינה, חשוב להתחיל לתכנן את החופשה. רומא היא עיר בעלת היסטוריה עשירה, ולכן חופשה ברומא היא תמיד בעלת נופך היסטורי-נוסטלגי. ניתן למצוא בה מבנים בני אלפי שנים, כמו גם בתי קפה וחנויות בני מאות שנים. זאת לצד מבנים ארכיטקטוניים מופלאים, כיכרות רבות (אפילו יותר מאשר בנתניה!) ושפע מקומות בהם תוכלו למלא את קיבתכם. בהמלצות המוגשות לכם, נשתדל להביא מעט מכל דבר, כך שהחוויה שלכם תהיה מושלמת עד כמה שאפשר:

 

מזרקת טרווי

פונטונה די טרווי, בשמה המקומי, היא מזרקה מדהימה ביופייה, הממוקמת במרכז העיר. בעבר מקום זה היה מאגר מים, עד שבמאה ה- 17 האפיפיור החליט להפוך את המקום למזרקה. ההמלצה שלנו: אם אתם מגיעים לאזור, לכו לאכול גלידת פיסטוק ב Il Gelato di San Crispino. הגלידה נהדרת, ומגיעה עם בונוס לטובת אלה שרגישים לגלוטן: המקום נטול גלוטן לחלוטין (!), אך עדיין מספק וופלים נהדרים.

 

פיאצה נאבונה

פיאצה נבונה היא כיכר יפהפייה במרכז העיר, בה תוכלו למצוא בתי קפה רבים וחנויות מזכרות. המקומות שם יקרים יחסית, אך שווה לעבור בה בדרככם ליעד הבא, ולו כדי לראות את מזרקת ארבע הנהרות המופלאה.

 

קמפו די פיורי

כיכר לא רחוקה מפיאצה נבונה, המשופעת בברים ומסעדות במחיר נגיש יחסית. באחת היציאות ממנה נמצאת מסעדה נפלאה בשם osteria da fortunate, המגישה אוכל מקומי. לקראת הערב עמוס שם יחסית, לכן מומלץ להזמין מקום מראש. אם תבחרו להימנע מהעומס ולהגיע בשעות הצהריים, תזכו לראות את עובדות המקום מכינות את הפסטות השונות במו ידיהן.

 

הפנתיאון

מבנה הקיים כ- 1,900 שנים והשתמר בצורה מדהימה. באימפריה הרומית הוא שימש כמקדש וכבית משפט, אך עם עליית הנצרות הפך המבנה לכנסייה. אם תשימו לב היטב תוכלו לראות כי במרכז הגג יש חור עגול, אשר על פי האמונה העתיקה גשם לא יכול לחדור דרכו (עובדת בונוס: הוא יכול).

 

המדרגות הספרדיות

גרם המדרגות הספרדיות המקשר בין שתי כיכרות: פיאצה די ספניה ופיאצה טריניטה די מונטי. בקרב המדרגות תוכלו למצוא שדרות חנויות רבות, החל בחנויות מקומיות וכלה בחנויות יוקרה. כמו כן, תוכלו למצוא מקומות רבים בהם תוכלו לסעוד, אך היינו ממליצים על מקום מיוחד – קפה גרקו. זהו בית קפה הקיים משנת 1760, והוא בית הקפה השני הכי עתיק בעולם. במקום זה נהגו לסעוד מפורסמים רבים: גתה, הנס כריסטיאן אנדרסן, צ'ארלס דיקנס ועוד. אם אתם כבר מזדמנים לשם, תאכלו את קנולי הפיסטוק המופלא שלהם: מאפה גלילי מטוגן, הממולא בקרם שמנת נפלא בתוספת פיסטוקים. כל החלומות כולם בביס אחד!

 

בית התה של בבינגטון

חנות תה קטנה וחמודה, הממוקמת בצמוד למדרגות הספרדיות. מדובר בחנות הקיימת למעלה מ- 200 שנים, והוקמה בידי שתי חברות בריטיות, שסבלו מאיכות התה הירודה ברומא. החנות הצליחה מהר מאד, ועד היום מספקת מאות סוגי תה ומאכלים בריטיים מסורתיים: סקונס, מאפינס ועוד.

 

הקולוסיאום

ככל הנראה האתר ההיסטורי המוכר ביותר ברומא, והפורום בגדול ביותר שנבנה אי פעם. בדרך אליו תוכלו לראות את הפורום רומאנום, שם התקיימו אסיפות העם ובתי המשפט. את הקולוסיאום עצמו ניתן לראות מבחוץ ללא תשלום, אך במידה ותרצו להיכנס אליו – תיאלצו לשלם. כרטיס הכניסה כולל גם ביקור בתערוכה הנמצאת בקומות העליונות של הקולוסיאום, מהן נשקף נוף מרהיב, כמו גם כרטיס לגבעת הפלטין. בגבעה זו נמצא שער טיטוס, עליו נמצא התבליט המפורסם של מנורת בית המקדש. במידה וסיימתם את הסיור עם אנרגיות, כדאי לבקר ברובע מונטי. זהו רובע אמנים, המלא בחנויות וינטג', ירידי אמנות ופיצות טעימות.

 

בית הכנסת הגדול של רומא

בית כנסת שמעוצב בצורה מדהימה. הגודל, הציורים על הקירות, והפאר שניכר בכל פרט פשוט מפליאים. במידה ותרצו חוויה יהודית מלאה יותר, תוכלו לבקר גם ברובע היהודי, שם יש לא מעט מסעדות כשרות המגישות מטעמים מקומיים.

ההמלצה הבאה היא לא על מקום, אלא על מאפה מופלא בשם ספוליאלטה: בן הדוד המוצלח, הנאה והעשיר של הקרואסון. מלא שכבות חמאתיות וקריספיות, בשילוב מילויים שונים ונימוחים, שיחד יוצרים תענוג של ממש.

המלצה אחרונה חביבה – רשת גלידריות בשם Venchi. תשכחו מה שסיפרו לכם עם הפנקייקים של אמסטרדם או השוקולדים של בריסל, ופשוט לכו. תודו לנו אחר כך.

זהו המדריך המלא לחופשה המושלמת ברומא, אמנם הוא גדוש בהמלצות, אך חשוב לא לשכוח לנוח בין אטרקציה אחת לשנייה. תהנו ☺

 

נהר

אולי יעניין אותך גם

B&Bs
תיירות
צימרים לכל המשפחה בישראל

לחקור את ישראל עם כל המשפחה הוא הרפתקה מרגשת, ומציאת מקום האירוח המושלם הוא המפתח להבטחת חוויה בלתי נשכחת. צימרים, או צימרים, מציעים סביבה חמה

קרא עוד »
בנייני מגורים
תיירות
הולנד שאתם לא מכירים

קשה למצוא מישהו שטרם ביקר באמסטרדם, שהרי מדובר באחד היעדים האהובים ביותר על תיירים מרחבי העולם, במיוחד כאלה המגיעים ממדינות בהן צריכת קנאביס איננה חוקית.

קרא עוד »
חוף ים
תיירות
האי הכי יפה שאתם לא מכירים

אין כמו האיים הקסומים של תאילנד – חולות זהובים חמימים ונעימים, מי טורקיז צלולים בדיוק בטמפרטורה הנכונה בהם שוחים בנחת דגים צבעוניים מרהיבים ביופיים, עצי

קרא עוד »