הרחקת עכברים – דברים שכדאי לעשות

הם אוהבים לחיות אצלנו, אך אנחנו לא תמיד אוהבים לחיות לצידם. עכבר או חולדה זו היא חייה שאנחנו מכירים כמעט בכל בית בישראל, מי לא ניסה להיפטר ממנה בעבר.

אם אתם חיים בדירה בקומת קרקע או סתם רוצים להימנע מהגעה של עכבים אליכם לדירה, הינה 8 טיפים קטנים שיעזרו לכם להתמודד עם החבר'ה הקטנים.

 

הרחקת עכברים – רשימת המטלות

איטמו כניסות לבית

עכברים נכנסים פנימה בעיקר דרך ארונות המטבח והם יכולים להיכנס דרך חורים די קטנים. חפשו את כל החורים האלה בצינורות, בקירות, בדלתות וסיתמו אותם כדי שהעכברים לא יוכלו לחדור.

 

הקפידו על ניקיון:

עכברים יגיעו אל ביתכם בעיקר אם יהיה להם הרבה מה לאכול ואם הריחות ה- "נעימים" יזמינו אותם פנימה. ככל שתנקו יותר את הבית כך הם פחות יתעניינו באוצר הקולינרי שיש לכם להציע.

 

אמצו חתול או כלב:

לפעמים עצם הריח של החתול יכול לגרום לעכברים להימנע מביתכם וכמובן שמפגש לא נעים איתם ימנע את זה באופן סופי.

 

גיזמו את הדשא

רבים לא חושבים על זה אבל עכברים יחפשו תמיד נתיבי התקדמות שיש בהם מסתור מפני טורפים. אם הדשא שלכם יהיה גזום, הם ימנעו מלעבור דרכו מה שיאפשר לכם קו הגנה נוסף.

 

מכשיר להרחקת עכברים

היום יש מוצרי אלקטרוניים שמפיצים ריחות שאתם לא תריחו, אך הם ימנעו מהעכברים להגיע אל ביתכם. ניתן לקנות אותם בכל חנות כלי בית.

 

השתמשו במלכודות להרחקת עכברים

שימו מלכודות במקומות בהם אתם לא נמצאים רוב הזמן כמו מרתפים, עליות גג, מחסן שנמצא מחוץ לבית. שימו לב – חשוב שתבדקו אותם מידי פעם כדי שלא תמצאו בסוף עכבר שנמצא שם כבר יותר מחודש

 

רעלים

לרוב משתמשים ברעל שנקרא ויטמין K שאותו שמים על מלכודות מוכנות (אתם יכולים גם להכין מלכודת כזו בעצמכם). חשוב לשים את המלכודת מחוץ לבית או במקום שבו הילדים לא יוכלו להגיע אליו. הרעל יהרוג את העכברים אחרי כמה 3 או 4 ימים כדי שהעכברים לא יקשרו בין האוכל לרעל. חשוב להוסיף שזו שיטה פחות מומלצת משום שהיא עלולה לייצר הרעלת שרשרת שבה בעל חיים שיאכל את העכבר יורעל גם בעצמו.

 

קראו למדביר או לוכד עכברים:

לפעמים הכי פשוט לקרוא לאיש מקצוע שיאתר היכן נמצא העכבר, ילכוד אותו וישחרר אותו במקום אחר או יהרוג אותו.

זה פתרון מהיר יותר ופשוט. ניתן לפנות להדברה ירוקה שתפתור את העניין במהירות

אז עכשיו אתם יודעים כל מה שצריך כדי למנוע את ההגעה של העכברים לבית שלכם. אישית אני ממליץ לא להרוג את העכברים ולהשתמש בשיטות שמשאירות אותם בחיים. כך לא תצטרכו להתמודד עם הפינוי שלהם וגם תהיו אנשים טובים יותר.

 

עכבר בטבע

אולי יעניין אותך גם