זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בעבודה – פירוט כל ההטבות

להיות הורים זוהי ללא ספק המשימה הקשה והמורכבת ביותר שמזדמנת לנו במהלך החיים. מה שהופך הכול למסובך יותר הוא להיות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. האתגרים היומיומיים האדירים הניצבים בפני הורים אלו בלתי ניתנים להסבר עבור אלו שאינם חווים זאת. אם אתם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, חשוב שתכירו את הזכויות וההטבות המגיעות לכם. 

 

חיים מורכבים הרבה יותר

מעבר לזכויות להם זכאים ילדים עם צרכים מיוחדים וההטבות המגיעות להם מטעם המדינה, ישנן הטבות שמגיעות להוריהם, אלה שמתמודדים עם הקושי והמורכבות הכלכלית והמנטלית הכרוכה בגידולם. המדינה מסייעת בדרכים שונות להורים אלה במטרה להקל על המעמסה שלהם, במסגרת מתן זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

 

הנחה בחשבונות

העלויות האדירות שכרוכות בגידול ילד עם צרכים מיוחדים הופכות את מרוץ החיים אחר ההכנסה לקדחתני במיוחד. עול החשבונות המצטבר לצד הטיפולים שאינם מוכרים על ידי ביטוח לאומי, עלול להוביל לקריסת משקי בית רבים. לכן, המדינה מסייעת במתן הנחה בחשבונות החודשיים להורים עובדים. בחשבונות החשמל הדבר מגיע לידי ביטוי בהנחה של 50% על 400 הקוט"ש הראשונים בחודש, ובחשבון המים ניתנת לכמות כפולה של 3.5 מ"ק מים בתעריף נמוך, מאשר אזרח רגיל.

 

ימי היעדרות בתנאים מיוחדים

אחת המשימות הקשות ביותר עבור הורים לילדים עם צרכים מיוחדים היא שילוב גידול הילד עם עבודה אינטנסיבית. הצורך בהחזקת משרה לצורך מימון אורך החיים הטוב ביותר עבור הילד הוא תובעני, ולכן ניתנות הטבות להורים עובדים לילדים עם צרכים מיוחדים. הם זכאים, למשל, לעד 52 שעות היעדרות מהעבודה לצורך מתן סיוע אישי לילד מבלי שינוכה שכרם בשל ההיעדרות. בנוסף, הם זכאים להיעדר לתקופה של עד 18 ימים ממקום עבודתם לטובת סיוע לילדם, ובמקרים מסוימים ניתן להשיג אישור לתקופה של עד 36 ימים, אך זה עלול להגיע על חשבון ימי חופשה או מחלה של ההורה העובד.

 

תנאי העסקה גמישים והגנה מפני פיטורים

על פי חוק, המעסיק הורה לילד עם צרכים מיוחדים מחויב לבצע התאמות לצרכיו של העובד, כמו למשל לאפשר לו שעות עבודה גמישות יותר מאחרים. מדובר בבקשה יותר מלגיטימית, לאור הדינמיות של חייהם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. בהקשר ישיר, על המעסיק חל איסור להפלות או לפטר את העובד מתוקף היותו הורה לילד עם צרכים מיוחדים. במידה ונאלץ עובד כזה להתפטר בשל מצבו הבריאותי של ילדו, ייתכן ויהיה זכאי לפיצויי פיטורים שיכולים להיות משמעותיים ביותר.

 

לסיכום

ישנן עוד הטבות רבות הניתנות במרחב התעסוקתי של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. אם אתם זכאים להטבות אלו ועונים על ההגדרות בחוק, וודאו כי אתם מקבלים את הסיוע המקסימלי מהרשויות, לרבות ביטוח לאומי ומס הכנסה, וכן בדקו את פירוט זכויותיכם באתרי הזכויות השונים.

אם וילד

אולי יעניין אותך גם

טיק טוק
כללי
איך להגיע לפור יו בטיקטוק?

טיקטוק הפכה בשנים האחרונות לאחת הפלטפורמות המרכזיות והמובילות מבין הרשתות החברתיות. הגלישה בטיקטוק מתאפשרת גם בפיד האישי של המשתמש וגם בעמוד פור יו, שמציג לכל

קרא עוד »
תרגול קסם
כללי
איך להתחיל לעסוק בקסמים?

ילדים ואנשים מבוגרים רבים רוצים לעסוק בקסמים ובקוסמות בצורה מקצועית או חובבנית. עיסוק בקסמים משפר את זריזות הידיים וחדות המחשבה, ותורם להגדלת הביטחון העצמי. אם

קרא עוד »
תואר קל יותר
כללי
האתר שיקל לכם על התואר

לפני 3 שנים סיימנו את לימודי התואר הראשון שלנו, לאחר שכל המכרים שלנו סברו שלא נצלח אותם. שכן, היינו ידועים כתלמידים חסרי קשב, שלא מסוגלים

קרא עוד »