מהן ההגבלות על חשבון הבנק בזמן הליכי פשיטת רגל?

בין האפשרויות הנפוצות במיוחד להסדרת חובות, נמצא הליך פשיטת רגל (אשר עבר רפורמה במהלך ספטמבר 2019). ההליך מאפשר לחייבים למחוק את חובותיהם ולצאת לדרך כלכלית חדשה. על אף שזה נראה כפתרון אידיאלי במיוחד, כדאי להכיר גם את ההגבלות על חשבון הבנק בזמן הליכי פשיטת רגל

 

מה ההיגיון מאחורי תהליכי מחיקת החובות?

צבירת חובות נראית למתבונן מהצד כמצב שמקורו ברשלנות של החייב, אך למעשה, המציאות בשטח מוכיחה כי גם אנשים נורמטיביים יכולים להגיע למצב של חובות, מצב שהפך להיות נחלתם של לא מעט אנשים, בעיקר לאחר מגפת הקורונה שהביאה למשבר כלכלי.

היות ומדובר באנשים נורמטיביים, שנקלעו לסיטואציה זו בעל כורחם ושלא בכוונת מזיד, המדינה מעמידה לרשותם מספר אפשרויות לשיקום ויציאה לדרך כלכלית חדשה ( פרטים באתר yml-law.co.il ), דוגמת הליך פשיטת רגל, וזאת מתוך הבנה כי גם לחברה אין אינטרס להביא לקריסתו הכלכלית של החייב.

 

הרפורמה בהליך פשיטת רגל

בין תהליכי מחיקת החובות המוכרים והנפוצים במיוחד, נמצא הליך פשיטת רגל, אשר עבר רפורמה במהלך ספטמבר 2019, כאשר מאותו תאריך הוא נקרא הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. רפורמה זו הגיעה בעיקר בשל הסטיגמה השלילית שנדבקה להליך פשיטת הרגל וכן בשל היותו חוק מיושן, הכרוך בבירוקרטיה רבה.

כך, במסגרת הילך חדלות פירעון ושיקום כלכלי יכול החייב להגיע למצב של קבלת צו הפטר חובות (חלקי או מלא) ולצאת לדרך כלכלית חדשה, באמצעות הליך משפטי יעיל ומהיר במיוחד, הנמשך לרוב בין 9 ל – 12 חודשים, כאשר במסגרת התהליך קיימת לחייב הגנה מפני הנושים וביטול עיקולים והגבלות.

 

אלו הגבלות כן נשארות על החייב במסגרת הליך פשיטת הרגל?

מטרתו העיקרית של הליך פשיטת רגל היא להביא לשיקומו של החייב ויציאה לדרך כלכלית חדשה וכדי לבצע זאת בצורה מיטבית, המדינה מנסה למנוע מהחייב לקחת על עצמו חובות חדשים, כך שלצד ההגנה מפני הנושים וביטול חלק מהעיקולים וההגבלות, עדיין קיימות מספר הגבלות על חשבון הבנק של החייב במסגרת הליך פשיטת הרגל.

בין ההגבלות הללו נכללות חסימת האפשרות למסגרת אשראי, מניעת האפשרות לחריגות בחשבון, הגבלות על קבלת הלוואות חדשות וכן אי קבלת שיקים וכרטיסי אשראי. יחד עם זאת, ניתן יהיה להתנחם בעובדה כי עדיין יישאר לכם חשבון בנק.

 

עורך דין פשיטת רגל ומחיקת חובות

הליך פשיטת רגל נשמע כמו אפשרות קוסמת במיוחד עבור חייבים רבים, אך כדי לוודא שאתם אכן עומדים בדרישות הסף ומתאימים לתהליך, חשוב להיוועץ בעורך דין פשיטת רגל ומחיקת חובות מקצועי ומנוסה בתחום. מלבד בחינת ההתאמה וסיוע בהגשת הבקשה לפתוח בהליך פשיטת רגל, עורך דין פשיטת רגל יסייע לכם לעבור את התהליך בצורה האידיאלית ביותר, עד לקבלת צו הפטר מהחובות והסרת כלל ההגבלות הכלכליות.

 

לסיכום

תהליך פשיטת רגל נועד לסייע לחייבים לצאת לדרך כלכלית חדשה, כאשר במסגרת רפורמת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התהליך הפך לאידיאלי אף יותר. יחד עם זאת, חשוב להכיר את ההגבלות על חשבון הבנק שעדיין יהיו קיימות על החייב הנמצא בהליך פשיטת רגל, הגבלות שמטרתן למנוע מהחייב לצבור חובות והלוואות חדשות.

הליכי פשיטת רגל

 

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »