ייפוי כוח כללי – כל מה שצריך לדעת

ייפוי כוח כללי הוא מסמך הנועד לביצוע פעולות עבור אדם אחר. ייפוי כוח למי שהוא אינו עורך דין, צריך להיות ייפוי כוח כללי נוטריוני. ישנו הבדל ייפוי כוח כללי לבין ייפוי כוח ספציפי, וישנו גם הבדל בין ייפוי כוח חוזר וייפוי כוח בלתי חוזר. למעשה ייפוי הכוח הו מסמך אשר אדם אחד מסמיך אדם אחר שיהיה השליח עבורו, הוא למעשה מיופה כוח והוא יכול לשמש כשליח לעשות כרצונו של אותו אדם והוא מוסמך לכך על ידו. הנה כל מה שצריך לדעת על ייפוי כוח.

 

מה הוא ייפוי כוח כללי

ייפוי כוח כללי הוא מסמך שאדם אחר מסמיך אדם אחר שהוא יהיה למעשה השליח. אותה אדם הוא מיופה כוחו של אותו האדם והוא משמש עבורו שליח והוא עושה במקומו פעולות משפטיות מול הצד השלישי. ייפוי כוח כללי מתייחס לכלל הרכוש של אותו הדבר כמו למשל חברות, חשבונות בנקים, נכסים של מקרקעין ועוד. ייפוי כוח כללי ניתן לאותו שליח אפשרות לבצע מספר פעולות משפטיות בשמו של אותו אדם שהפך אותו לשליח, זאת למעט פעולות שיעשו ויהיו חייבים להיעשות על ידי משלח באופן שהוא אישי.

 

מחיר ייפוי כוח כללי נוטריוני

תעריף של ייפוי כוח נוטריוני כללי קבוע בתקנות של הנוטריונים. נוטריון לא יהיה רשאי לגבות סכום שונה מהקבוע בתקנות. ייפוי כוח כללי לבן משפחה, למשל אם אותו אדם מתקשה לטפל בענייניו, או שהוא חולה, או קשיש, מיופה הכח יוכל לטפל בנכסיו בהעדרו או בעקבות מצבו. אותו אדם ייתן ייפוי כוח לאחד מהילדים שלו, הייפוי כוח יערך אצל נוטריון. ייפוי כח לבן משפחה יאפשר לאותו הורה לנהל את ענייניו.

 

ייפוי כוח כללי לעומת ייפוי כוח מיוחד

ייפוי כוח ספציפי הוא מייפה כוח של השלוח למטרה שהיא מוגבלת בזמן והיא מסוימת. דוגמא לייפוי מיוחד הוא כאשר ניתן ייפוי כח לקבלת מסמכים, וייפוי כח נועד לחתום על מסמך מסוים, או למשל ייפוי כח להצביע באספה מסוימת, ייפוי כח ספציפי כזה לא יחייב אישור נוטריון. למרות שחשוב לדעת, שייפוי כוח נוטריוני יידרש לביצוע פעולה ספציפית וחשוב לבדוק כל מקרה לגופו.

 

חובת הנאמנות של השליח וזהירה בנתינת ייפוי כח כללי

ייפוי כוח כללי מאפשר לעשות מגוון של פעולות משפטיות, כמו למשל מכירה של נכס או פעולה בחשבון הבנק, וחשוב מאוד להיזהר למי נותנים את הפרטים של החשבונות שלכם, וחשוב שזה יהיה רק לאדם שאתם סומכים עליו. ייפוי כוח נוטריוני כללי ייתן רק במקרה שלמייפה כוח יהיה אמן במיופה כח והוא בטוח שהוא לא ישתמש בכך לרעה.

 

לסיכום

ייפוי כוח כללי הוא מסמך הנועד לביצוע פעולות עבור אדם אחר שהמיופה כוח הסמיך אותו לכך. ייפוי כוח נועד לאפשר לאדם אחר לעשות פעולות עבור אדם אחר והוא יהיה מוסמך לעשות את הפעולות הללו.

ייפוי כוח כללי

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »