5 מצבים בהם תוכלו לתבוע את הרשות המקומית שלכם

הרשות המקומית בההינכם מתגוררים אחראית לספק מגוון רחב של שירותים לתושבים, כולל בניית תשתיות, טיפוח פארקים ומרחבים ציבוריים, מתן שירותים סוציאליים ועוד. עם זאת, במקרים מסוימים, מעשים ישירים או עקיפים של הרשות יכולים לגרום לפגיעה באנשים פרטיים.

במקרים כאלה צדדים שנפגעו לעיתים יוכלו לנקוט בפעולה משפטית כנגד הרשות המקומית. במאמר זה ריכזנו עבורכם כמה מצבים בהם תושב יוכל לתבוע רשות מקומית

 

נזק לרכוש

אם התרחש נזק לרכוש שלכם בגלל רשלנות או פעולה אחרת של המועצה המקומית שלכם, ייתכן שתוכלו לתבוע ולקבל על כך פיצויים. יש כמה דוגמאות לכך. אם עץ נפל ופגע ברכוש שלכם או בבית שלכם, דבר זה הוא באחריות המועצה שלא טיפלה בעץ רעוע בזמן. אם משאית זבל עשתה תאונת דרכים ופגעה ברכב שלכם, גם זה באחריות הרשות המקומית.

כדי לתבוע אותם על כך יש לספק את הראיות וההוכחות לתקרית שהתרחשה ולנזק שנעשה. ניתן להתייעץ גם עם עורך דין רשויות מקומיות כדי לדעת האם יש לכם עילה לתביעה.

 

נזק אישי

אם אתם סובלים מפציעה בכלל מתקנים ציבוריים שתוחזקו לא טוב, כמו מדרגה שבורה, פארק שמואר בצורה לא מספקת, בור במדרכה שלא כוסה וטופל וכדומה- ייתכן שתוכלו לתבוע את הרשות המקומית. העירייה אחראית לבצע תחזוקה שוטפת עבור כל המתקנים שבבעלותה ועבור כל התשתיות. אם הם לא עושים זאת מספיק טוב ואתם נפלתם ונפצעתם בדרך זו או אחרת, באחריותם לפצות אתכם.

 

גביית תשלומים לא צודקת

כל תושב משלם מיסים שונים לרשות המקומית שלו. קיימים מקרים בהם הרשות תגבה תשלומים שלא חושבו כראוי וגם בעקבות פניות חוזרות ונשנות לא תחזיר את הכסף. במקרים כאלה ניתן לתבוע את הרשות המקומית ולדרוש מהם להחזיר את הכספים בתוספת דמי פיצויים.

 

אפליה

אם הרשות המקומית או נציג מטעמם הפלה אתכם על בסיס הגזע שלכם, מין, דת או כל מאפיין אחר, ייתכן שתוכלו לתבוע אותם בגין אפליה. אפליה יכולה להגיע במגוון צורות, כגון שלילה של קבלת שירותים מסויימים, קבלת החלטות מוטות שמשפיעות עליכם ועוד. זה יכול להתבצע על ידי נציגים של המוסדות העירוניים השונים שבפיקוחה של העירייה. אם אתם מאמינים שהופלתם על ידי הרשות המקומית שלכם, חשוב להתייעץ עם עורך דין כדי להבין מהן האפשרויות שעומדות למולכם.

 

מטרדים ציבוריים

אם המועצה המקומית שלכם אחראית ליצירת מטרד ציבורי שמשפיע על הבריאות שלכם או על קיום אורח חיים תקין בנכס שלכם, ייתכן שתוכלו לתבוע אותם. מטרדים ציבוריים יכולים ללבוש צורות רבות, כגון זיהום רעש, זיהום אוויר או זיהום מים. אם המועצה מפעילה מתקן ציבורי רועש שמשפיע עליכם או לא מצליחה לטפל בבעיות ביוב חמורות- ייתכן שיש פה עילה לפעולה משפטית כנגדה.

עורך דין רשויות מקומיות

אולי יעניין אותך גם

תרגול קסם
כללי
איך להתחיל לעסוק בקסמים?

ילדים ואנשים מבוגרים רבים רוצים לעסוק בקסמים ובקוסמות בצורה מקצועית או חובבנית. עיסוק בקסמים משפר את זריזות הידיים וחדות המחשבה, ותורם להגדלת הביטחון העצמי. אם

קרא עוד »
תואר קל יותר
כללי
האתר שיקל לכם על התואר

לפני 3 שנים סיימנו את לימודי התואר הראשון שלנו, לאחר שכל המכרים שלנו סברו שלא נצלח אותם. שכן, היינו ידועים כתלמידים חסרי קשב, שלא מסוגלים

קרא עוד »