מגרשים אם הפשפשים: כיצד מדבירים את פשפש המיטה?

אמנם לא מדובר בבעיה שתוקפת אותנו כל הזמן, אך לפעמים לא תהיה לנו ברירה אלא להתמודד עם השתלטות של פשפשים על המיטה וחדרי השינה שלנו. במקרים כאלה חשוב לשמור על רוגע ולהתחיל לטפל בבעיה במהרה לפני שהיא מתדרדרת. אז מיהו אותו פשפש מיטה אימתני וכיצד ניתן לסלק אותו מחיינו לעד?

 

הכירו: פשפש המיטה

פשפש המיטה הוא חרק קטן בגווני חום ואדום שהמזון האהוב עליו הוא דמם של בני האדם ובעלי חיים. פשפשי מיטה הם אמנם קטנים אך אכן ניתן להבחין בהם גם בעין לא מזוינת. למרות זאת, קשה לתפוס אותם בזמן אמת מאחר ומבנה הגוף השטוח שלהם מאפשר להם להסתתר בחללים צרים ולהתחבא.

ניתן למצוא אותם בתפרים השונים שבמזרונים שלנו, בקיפולי בגדים ובשלל מחבואים נוספים. פשפשי המיטה יכולים להימצא על מיטות, ספות, כיסאות, בגדים, שמיכות ועוד. שעות הפעילות שלהן הן הלילה- בזמן שאנחנו ישנים, כך שהם יכולים לתקוף אותנו בלי להיתפס. פשפשים אמנם לא מעבירים מחלות לבני האדם, אך העקיצות שלהם עלולות לגרד, להתנפח ולייצר שלל תגובות אלרגיות.

 

איך מדבירים פשפשים?

הדברת פשפשים יכולה להיות עבודה מאתגרת, אך קיימות מספר שיטות בהן ניתן להשתמש בכדי לפתור את הבעיה ולמנוע ממנה לחזור. אבל לפני שאתם פונים לאמצעים השונים, קודם כל חשוב להתחיל בחיפוש שלהם. אם אתם חושדים בקיומם של פשפשי מיטה, חפשו סימנים אליהם במיטה ובמצעים שלכם. לעיתים הם עלולים אף להסתתר במקומות כמו שקעי חשמל, אז מומלץ לבצע חיפוש יסודי. אם אכן מצאתם סימנים אליהם- הגיע הזמן לפעול.

 

  • שואב אבק

ניתן להשתמש בשואב אבק בכדי לשאוב את הפשפשים והביצים שלהם מכל האזורים הנגועים. יש לבצע הליך זה כמה פעמים בכדי ששואב האבק יצליח לשאוב גם את הפשפשים העיקשים. שימו לב שאת האשפה יש לרוקן אל הפח מחוץ לבית בכדי ששום פשפש לא יברח.

 

  • ניקוי בקיטור

השתמשו במגהץ קיטור על כל האיזורים החשופים, הטקסטיל השונה וכדומה. פשפשים נוטים למות בחום גבוה וכך תוכלו לחסל אותם.

 

  • חומרי הדברה

קיימים חומרי הדברה ייעודיים לפשפשי מיטה. יש להשתמש בחומרים אלה בהתאם להוראות השימוש המצורפות. שימו לב שמומלץ לצאת מחלל בו הותזו חומרי הדברה וזאת בכדי למנוע פגיעה בכם.

 

  • מדבירים מקצועיים

במידה ולא הצלחתם להיפתר מפשפשים בדרכים הביתיות שעומדות לרשותכם, ניתן לפנות לאנשי מקצוע שיוכלו לטפל בבעיה זו בשבילכם. מדבירים מקצועיים הם בעלי ידע וכלים רבים ועל כן יוכלו ללכוד פשפשים קיימים, לחסל אותם ולמנוע מהם לחזור ולהטריד אתכם. הם יוכלו לאבחן את הבעיה ולבחור בדרך הכי נכונה לפתור אותה. בפניה לאיש מקצוע אתם יכולים להיות בטוחים שהבעיה טופלה במאה אחוז ושלא תסבלו ממנה בעתיד הנראה לעין.

פשפש המיטה

אולי יעניין אותך גם