מדוע טסטוסטרון חשוב לשמירה על חשק מיני בריא

חשק מיני בריא במערכת יחסים הוא אחד הקריטריונים החשובים לשמירה על מערכת יחסים תקינה, אך גם הוא יכול לחוות דעיכה מפעם לפעם.

ישנם גורמים רבים וסיבות שונות לדעיכה בחשק המיני, סטרס בעבודה, מתח נפשי, עייפות, הפרעות שינה, חוסר בוויטמינים וחוסר בטסטוסטרון.

במאמר זה נבין כיצד לזהות ירידה בחשק המיני בעקבות טסטוסטרון נמוך, איך זה משפיע עלינו למה זה קורה ואיך מטפלים בזה?

 

מהו הטסטוסטרון?

את השם שלו כולנו מכירים, לפעמים מתקשים קצת לבטא אך הטסטוסטרון הוא הורמון מאוד חשוב לפעילות הגוף ולא רק לחשק המיני. הטסטוסטרון הוא ההורמון הזכרי העיקרי, חלק מהורמוני האנדרוגן אשר מיוצר בבלוטת יותרת המוח. את הטסטוסטרון ניתן למצוא בכמויות גדולות באשכי הגבר ואף אצל הנשים בשחלות. ההורמון אחרי על הסממנים הגברים באדם :שיער פנים וחזה, קול עבה, העלאת מסת שרירים יצירת תאי זרע ודחף מיני. ואף חוסר ממנו יוביל לדיכאון, ירידה במצב הרוח עייפות ואף פגיעה בזיכרון.

 

כיצד לזהות ירידה בטסטוסטרון?

כאשר מדובר בגבר בריא או נער צעיר ייצור ההורמון יגבר ככל שיעלה בגיל  ויגיע לשיאו בין השנים 20-30 לחייו. כאשר מדובר בנער צעיר שעם הזמן סימני ההתפתחות ההורמונאליים שלו אינם תקינים: עיבוי קול, שיעור וכו' סביר להניח כי ישנה בעיה עם ייצור ההורמון. עבור גבר חוסר בהורמון יתבטא בירידה בחשק המיני, ובעיות זקפה, כמות זרע נמוכה, חוסר אנרגיה ועייפות, עלייה במשקל, עצבנות קשיים בשינה ודיכאון. חשוב לזכור כי מגיל 35 מתחילים לחוות ירידה ברמת הטסטוסטרון באופן טבעי.

 

מדוע ישנה ירידה בטסטוסטרון?

רוב האנשים לא מודעים לעובדה כי ישנו קשר ישיר בין אורח חיינו לתהליך ייצור תקין של ההורמון וכי אורח חיים לא בריא מהווה פגיעה בייצורו. כאשר נעשה שימוש רב באלכוהול, סמים או סטרואידים נפגע תהליך הייצור. כאשר אוכלים פירות וירקות המרוססים בחומר הדברה עם אסטרוגן (הורמון נשי) או משתמשים בתרופות לכאבים כרוניים או תרופות הורמונליות תהליך הייצור יכול להיפגע. גם במצב של תזונה לקויה או עלייה במשקל או חלילה פגיעה בעקבות מחלה אפשר לחוות ירידה ברמת ייצור הטסטוסטרון.

 

כיצד לטפל בטסטוסטרון נמוך?

דבר ראשון, עליכם לבדוק האם הגורם לירידה בחשק המיני הוא בעקבות חוסר טסטוסטרון או בשל סיבה אחרת, בכדי לבדוק זאת מבצעים בדיקת דם פשוטה. במידה ואכן קיין חוסר בטסטוסטרון בגופכם ישנן כמה דברים לאזן רמתו. בראש ובראשונה, שימרו על אורח חיים בריא, הקפידו על תזונה תקינה, הרגלי שינה טובים ולהפחית אלכוהול (במידה והצריכה גבוה) ולא להשתמש בסמים. ניתן להשלים את איזון ההורמון על ידי הזרקות קצרות או ארוכות טווח.

לסיכום: במידה ואתם חווים אחד מן הסימפטומים הללו גשו לרופא, זכרו כי תמיד ניתן להיעזר גם בוויאגרה לפתרון מידי. למידע נוסף על ויאגרה.

 

קופסה עם כדורים

אולי יעניין אותך גם

ליהנות ממין טוב יותר
למבוגרים
סיאליס – זמן השפעה ויתרונות

סיאליס מהווה את אחת התרופות לטיפול בבעיות בתחום המיני והחזקת הזקפה בקרב גברים. בדומה לויאגרה או לויטרה, גם בסיאליס קיימים חומרים פעילים שמסייעים להרחבת כלי

קרא עוד »