כיצד מחשבים מדרגות מס בארצות הברית?

אחת משיטות המיסוי השכיחות ביותר בעולם היא מיסוי על שכר. הרעיון די פשוט – אזרח עובד ומקבל משכורת כל פרק זמן כלשהו על העבודה שביצע ובהתאם למה שנחתם מול המעסיק, והמדינה לוקחת נתח מסוים מהמשכורת, הידוע מראש באמצעות חוקי מיסוי, כיד לממן שירותים מסוימים לאזרח שהוא לא מסוגל לממן בעצמו, כמו שירותי ביטחון. מיסוי על השכר כולל לרוב מדרגות מס, המפשרות מיסוי הדרגתי על שכר. במאמר הבא נסביר כיצד מחשבים מדרגות מס בארצות הברית.

 

מס בארה"ב

כמו שלכל מדינה יש את מערכת החוקים שלה, את שיטת הממשל שלה ואפילו את מערכת הבחירות הייחודית לה, כך כל מדינה היא זאת שקובעת לעצמה את חוקי המיסוי. בעוד שישנן מדינות הממסות את האזרחים יותר ויש מדינות הממסות את האזרחים פחות, כמעט בכל המדינות המפותחות קיימת מערכת מס.

אחת משיטות המס הנפוצות ביותר היא מיסוי על שכר. מיסוי על שכר מתרחש גם בארה"ב. בארה"ב, מיסוי על השכר נעשה לפי מדרגות מס. הרעיון של מדרגות המס הוא למסות אחוזים שונים משכר שונה. ככל שהשכר של אדם גבוה יותר, כך אחוז המיסוי שיילקח ממנו יהיה גבוה יותר, ולכן שיטה זאת קרויה "מדרגות מס". אצל מס אמריקה תוכלו לקרוא עוד על מיסוי אמריקאי.

 

חישוב מדרגות המס בארה"ב

בארצות הברית תשלום המס מתבצע על פי השכר השנתי של העובד. מדרגות המס השונות שקיימות בארה"ב הן מיסוי של 10%, 12%, 22%, 24%, 32%, 35% ו-37%. חישוב המס שכל אזרח צריך לשלם מתבצע בצורה קצת יותר מורכבת. אם אדם הרוויח משכורת במדרגת השכר הראשונה, החשוב יהיה פשוט.

ברגע שאדם עובר מדרגת מס אחת, הוא נדרש להתייחס לשתי מדרגות מס. מהמשכורת אותה הוא קיבל יחושב סכום מס ראשוני, הכולל את מדרגת המס הראשונה (10%). לאחר מכן, יחושב סכום המס השני באמצעות מדרגת המס השנייה (12%) באמצעות השכר אשר קיבל העובד ונמצא בין מדרגות שכר אלו.

 

זיכוי והנחות מס

בארה"ב קיימים זיכויים והנחות במס לאוכלוסיות מסוימות, לפי שנקבע בחוק. אוכלוסיות אלו נוטות גם לשלם מס, אך בצורה מופחתת יותר. החישוב שלהן יתבצע בצורה רגילה, כך שמראש הם יצטרכו לשלם את הסכום המפוחת.

 

חישוב עם אנשי מקצוע

אנשים שמסתבכים עם מדרגת המס האמריקאית יכולים להיעזר ברואה חשבון כדי לשלם את המס שלהם בצורה מדויקת. רואי חשבון המתמחים במיסוי אמריקאי הם בעלי בקיאות בחישוב מדרגות המס השונות.

 

מועדים לתשלום

החוק האמריקאי מציין את המועדים השונים לתשלום המס השנתי. אזרחים שלא משלמים את המס שלהם בזמן חשופים לקנסות מרשות המיסים האמריקאית ולסנקציות אחרות. מועדי התשלום משתנים בין יחידים לבין חברות ובין אזרחים אמריקאים לבין אזרחים זרים המבצעים עסקים בארה"ב. תקופת המס לשנה כלשהי תהיה בין ינואר לאפריל של השנה שלאחריה.

שיעורי המס מחושבים

אולי יעניין אותך גם