מהם התנאים לפתיחת קרן השתלמות לעצמאי

קרן השתלמות היא אמצעי חיסכון שימושי ומשתלם, ולא צריך להיות שכיר בשביל להנות ממנה.

עצמאים מכל הסוגים כמו עוסק פטור, עוסק מורשה, וחברה בע"מ, יכולים לפתוח קרן השתלמות ולזכות להטבות מס המגיעות איתה.

עכשיו צריך רק לדעת איך עושים את זה ומהן ההטבות.

 

תהליך פתיחת קרן

  • בחירת בית השקעות או סוכן ביטוח

עצמאי שרוצה לפתוח קרן צריך למצוא גוף מתאים, מבחינת מחיר, רווחים, מסלולי השקעות, ועוד. חשוב להשקיע זמן בבדיקת בתי ההשקעות השונים מכיוון שכל אחד מציע תנאים שונים.

אם לדוגמא בחרתם באלטשולר שחם כבית ההשקעות תוכלו לבדוק אם המסלולים המוצעים מתאימים לצרכים שלכם ולבחון את אופציות ההשקעה שלהם כמו קרן הנאמנות אלטשולר שחם נדלן.

 

  • פתיחת והצגת תיק עוסק

בעוד ששכירים מקבלים קרן השתלמות מהמעסיק שפותח אותה בשבילם, עצמאים צריכים לפתוח קרן באופן עצמאי. לשם כך נדרש מהם לפתוח תיק עוסק וכך ההפקדות לקרן נלקחות מהמשכורת החודשית שהעצמאי משלם לעצמו.

פתיחת תיק עוסק היא חובה על כל אדם הרוצה למכור נכס, לפתוח חברה, או לתת כל סוג שירות שהוא.

 

  • בחירת מסלול השקעות

השלב האחרון הוא בחירת מסלול ההשקעות שצוין קודם. כאמור לא כל בית השקעות יציע את אותם המסלולים ומומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח על מנת לעשות את הבחירה הנכונה.

חשוב לזכור לעשות את ההשוואה ולבחור בהתאם את החברה, תוכלו לבחור להפקיד את הקרן שלכם בידי אלטשולר שחם בית השקעות או מתחרים אחרים בשוק, לפי מה שמתאים לכם.

 

הטבות מס מיוחדות לעצמאים

כשמדברים על קרנות השתלמות לעצמאים חובה לציין את ההטבות להם זוכים אך ורק עצמאיים. בגלל ההטבות האלו משתלם מאוד לפתוח תיק השקעות כעצמאי.

 

  1. אחוזי הפקדה מהמשכורת

עצמאים יכולים להפקיד עד 4.5% מהמשכורת השנתית שלהם בעוד שכירים מוגבלים ל-2.5% מהמשכורת השנתית.

 

  1. תקרת הפקדה שנתית

תקרת הפקדה שנתית מתייחסת לסכום המקסימלי הפטור ממס שניתן להפקיד בקרן, כל סכום מעבר לתקרה יחויב במס. אין באפשרותם של שכירים לעבור את התקרה, לעומת עצמאים שיכולים להמשיך ולהפקיד כסף מעבר לתקרה.

אמנם הסכום הנוסף עדיין מחויב במס אך שכירים זוכים לדחיית מס, כך שחיוב המס יתבצע רק בעת משיכה מהקרן, ועד אז יכול להיות שהרווחים הנצברים יעלו על עלות המס והפקדה מעבר לתקרה הופכת למשתלמת עבור עצמאים.

 

  1. תדירות הפקדה

חופש נוסף הניתן רק לעצמאים היא תדירות ההפקדה לקרן. לשכירים ההפקדה נעשית באופן אוטומטי מתוך המשכורת כל חודש, אך עצמאי יכול לבחור את תדירות ההפקדות, ובכך יש יותר חופש בחירה ושליטה על פעילות הקרן.

 

לסיכום

כל עצמאי יכול לפתוח קרן השתלמות, רק צריך לבחור בית השקעות ומסלול מתאים. עצמאים זוכים בנוסף גם ליותר הטבות משכירים בניהול הקרן שמאפשרים לחסוך יותר ולעשות רווחים גדולים יותר. אם אין לכם קרן השתלמות, רוצו לעשות!

קופת חיסכון

 

אולי יעניין אותך גם

מחזירי כספים אבודים ראשית
פיננסים
מחזירים כספים אבודים

מי מאיתנו לא היה רוצה לקום בוקר אחד ולגלות שיש סכומי כסף שונים שפשוט מחכים לו? סכומים שהוא אולי שכח, או אפילו לא ידע על

קרא עוד »