מהן הסיבות השכיחות ביותר לתאונות דרכים?

לתאונות דרכים יש שני גורמים עיקריים – טעות אנוש ותשתית לקויה. בתוך הגורמים הללו יש סיבות רבות וספציפיות שבגינן נגרמה התאונה. מהן הסיבות השכיחות לתאונות דרכים – על כך במאמר הבא.

 

מוסחות הדעת

הגורם השכיח ביותר הוא המכשיר הנייד או מערכת המולטימדיה בהם מתעסקים נהגים רבים בזמן הנהיגה. על אף האכיפה בנושא רוב תאונות הדרכים קורות בשל הסחת הדעת גם אם מדובר על נוסעים כמו ילדים צעירים שמסיחים את הנהגים מהדרך.

 

אי ציות לתמרורים ומעבר ברמזור אדום

כולנו יודעים בתאוריה שהתמרורים הם חוקים ולא המלצות ולכן יש לציית להם. התמרורים הדומיננטיים ביותר הם עצור ומתן זכות קדימה. כאשר לא מצייתים להם בצמתים ובמעברי חצייה האסון יגיע במוקדם או במאוחר. בנוסף, מעבר ברמזור אדום יכול לגרום לתאונה קטלנית שהגורם האנושי יכול היה למנוע עם תשומת לב מתאימה.

 

נסיעה במהירות מופרזת

למרות האכיפה הרבה הכוללת מצלמות ומשטרה, נהגים רבים מרשים לעצמם לעבור את המהירות המותרת בדרכים עירוניות ובינעירוניות ומהר מאוד לאבד שליטה כאשר צריך לעצור.

 

סטייה מהנתיב

לסיבה זו יכולים להיות שני גורמים. האחד הוא חוסר תשומת לב והשני תשתית גרועה כמו בור בכביש שהנהגים מבקשים להימנע ממנו ולכן סוטים לנתיב ממולם. בנוסף, הכביש יכול להיות מקורצף, בשיפוץ או שהסימונים עליו מטעים את הנהגים. כאשר הסטייה מתבצעת במהירות וללא תשומת לב התאונה תהיה קטלנית.

 

עקיפה על קו לבן

על פי החוק העקיפה מותרת רק על קו שאינו רציף ואסורה על קו לבן. זהו חוק משמעותי מכיוון שלנהג אין נקודת מבט טובה על המכוניות שנוסעות ממול ולכן אינו יכול לבצע עקיפה.

 

נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים

החוק אינו מאפשר לנהוג כאשר אדם נמצא תחת השפעת אלכוהול בכמות מסוימת ותחת השפעת סמים בכלל. נהגים כאלו הם מועד לפורענות מכיוון שאין להם שיקול דעת והם אינם מתפקדים כפי שנהגים צריכים לתפקד.

 

חוסר שמירה על מרחק

לא אחת רואים תאונות בדרך במיוחד בזמן העומס שקרו עקב אי שמירת מרחק. הנהגים הגיעו למצב של תאונה מכיוון שלא הספיקו לבלום ונצמדו יותר מדי למכונית שמלפניהם. כאשר הנסיעה מהירה ולא שומרים מרחק התאונה תהיה בלתי נמנעת. בחורף למשל יש להקפיד שבעתיים על שמירת מרחק כיוון שהכביש חלק ורטוב.

 

רכב שאינו תקני

כאשר המצב המכני של הרכב אינו תקין עלולה להתרחש תאונה. מדובר על שחיקה של הצמיגים, בלמים או הילוכים שחוקים, מגבים או פנסים שאינם עובדים וכד'. ככל שהמכונית אינה תקנית כך הנהגים מסכנים את עצמם ואת הסביבה.

 

לסיכום, אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים וחלילה נפגעתם פנו כמה שיותר מוקדם לייעוץ של עורך דין תאונות דרכים. אך הדרך הטובה ביותר למנוע תאונה היא להיות קשוב ומרוכז בכביש ולציית לחוקי התנועה.

 

Car, Accident

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »