מהן העבודות המעניינות ביותר בתחום הבנקאות?

תחום הבנקאות נקשר אצל אנשים רבים באופן אוטומטי עם שעמום ואפרוריות. פקידי הבנק השונים קיבלו בתודעה הציבורית תדמית אפורה ולא מעניינת בעליל. אבל במציאות ישנן עבודות ועובדים רבים בבנק שיש להם עבודה מעניינת מאוד. בכתבה לפניכם תמצאו מספר עבודות בבנקים השונים, שהן גם מעניינות מאוד וגם מאתגרות את העוסקים בהן. 

 

הסבר קצר על בנקים והשירותים שהם מספקים

למרות שרוב האנשים מכירים את הבנק רק מהחשבון הפרטי שלהם, רוב השירותים שמספקים הבנקים השונים לא קשורים לחשבונות פרטיים אלא דווקא להשקעות, משכנתאות וטיפול בכסף עסקי של חברות או תאגידים. שירותים אלה הם מגוונים מאוד וכוללים ביצוע תפקידים רבים ושונים. בנוסף לכך בגלל ההתפתחות הטכנולוגית המשמעותית בתחום הבנקאות בשנים האחרונות, השירותים שמציעים הבנקים השונים רק התרחבו וגדלו. כתוצאה מכך מספר המועסקים בתפקידים מעניינים ומגוון המשרות המעניינות שמציעים הבנקים השונים, גדלו בהתאם.

משרות מעניינות בבנק

מתכנתים וכותבי תוכנה בבנקים השונים

אחד המקצועות שאנשים רבים מכירים, אבל לא מקשרים אותו לעבודה בבנק או בבנקאות, הוא מתכנתים וכותבי תוכנה מסוגים שונים. רוב אנשי המקצוע מתחום זה מועסקים בחברות ההייטק השונות בישראל ובעולם, אבל ישנה דרישה גם למתכנתים בגופי הבנקאות השונים.

ניתן למצוא משרות בנקאות שמתאימות למתכנתים שמטפלים בפרונט אנד, כלומר בצד הלקוח, בבק אנד, כלומר במערכות התוכנה הפנימיות, וגם למתכנתי פול סטאק, כלומר כאלה שמתכנתים גם את צד הלקוח וגם את מערכת המחשוב הפנימית. משרה של מתכנת בתחום הבנקאות, מאפשרת לעוסק בה להכיר את עולם התוכנה ואת עולם הפיננסים והבנקאות במקביל, ולהתפתח בצורה מקצועית בשני עולמות מקצועיים בכפיפה אחת.

 

יועצי השקעות מטעם הבנק

יועצי השקעות הם חלק נכבד מהמועסקים בשירותי הבנקאות. יועצים אלה מתמחים בשווקי סחר שונים, וכך הם יכולים לעזור למשקיעים שונים לבצע השקעות בצורה חכמה ומבוססת נתונים. ישנם שווקים רבים שבהם ניתן לסחור ולהשקיע כסף, ובכדי להשקיע בצורה חכמה חשוב להכיר את השוק הרלוונטי בצורה עמוקה ומקיפה. לכן תחום מקצועי זה הוא מעניין מאוד וכולל לימוד והתחדשות יום יומית.

משרות מעניינות בבנק

יועצי משכנתאות מטעם הבנק

יועצי משכנתאות הם סוג מסוים ומוכר מאוד של יועצי השקעות. קנייה של דירה או בית פרטי היא השקעה לכל דבר ועניין. המשכנתא הממוצעת הנלקחת בישראל היא בסכום של שש מאות אלף שקל, כלומר סכום ההשקעה הוא בגובה של יותר מחצי מיליון שקל ולעיתים קרובות הוא אף גבוה ממיליון שקל. בכדי להיות יועץ משכנתאות מקצועי, יש להכיר את תחום הנדל"ן בצורה מעולה, וכמו כן להתמצא בעבודה מול גופי בנקאות שונים.

 

העבודות המעניינות ביותר בבנק – סיכום

למרות התדמית האפורה של בנקאות, ישנן מספר עבודות בתחום שהם מעניינות ומאתגרות. בשוק התעסוקה שקיים בימינו, כדאי מאוד לבדוק את כל האופציות הנגישות, ולהתברג בהתאם במשרה בנקאית מעניינת.

משרות מעניינות בבנק

אולי יעניין אותך גם