מה חשוב לדעת על החזר מס שלילי?

עובדים אשר ממוצע ההכנסה החודשית שלהם נמוך באופן יחסי, עשויים להיות זכאים להחזר מס שלילי, המוכר גם בשמו הנוסף – מענק עבודה, במטרה לעודד אותם להמשיך ולעבוד ולתרום להנעת כלכלת המדינה. מי זכאי בדיוק? מהם תנאי הסף וכיצד מגישים את הבקשה להחזר המס השלילי? הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא

 

מהו החזר מס שלילי?

בשנת 2007 אישרה המדינה את חוק מס הכנסה שלילי, המוכר גם בשמו תכנית מענק עבודה, אשר נועד לעודד את אוכלוסיית העובדים שממוצע המשכורת החודשית שלהם נמוך באופן יחסי, להמשיך / להצטרף למעגל העבודה ולהניע את כלכלת המדינה.

כך, עובדים אלו העובדים במשרות חלקיות או בעבודות בשכר נמוך באופן יחסי, זכאים על פי תנאי סף מסוימים לקבלת החזר מס שלילי מהמדינה, בסכום ממוצע של כ – 4,000 ₪, המועבר ישירות לחשבון הבנק, או באמצעות קיזוז חיובי מס במידה ומגיש בקשת ההחזר אינו שכיר.

 

מי זכאי להחזר מס שלילי?

בכדי לקבל החזר מס שלילי מהמדינה, תצטרכו להיות תושבי ישראל, בגילאי 23 ומעלה, במידה ואתם הורים לילדים, או בגילאי 55 ומעלה ללא ילדים, כאשר במקרה הראשון, למספר הילדים תהיה השפעה על חישוב החזר המס המגיע לכם. סך ההכנסה המזכה בהחזר מס שלילי היא גם נגזרת של חלוקת הגילאים / ילדים של מגיש הבקשה כדלקמן:

  • גילאי 23 ומעלה, בעלי ילד אחד עד שניים וכן בני 55 ומעלה, ללא ילדים – סך ההכנסה הממוצעת לצורך קבלת החזר מס שלילי צריכה לנוע בין 2,080 ₪ ל – 6,870 ₪.
  • הורים יחידים – במקרה של ילד אחד עד שניים, סך ההכנסה הממוצעת הנדרשת ינוע בין 1,280 ₪ – 9,480 ₪ ובמקרה של יותר משני ילדים, סך ההכנסה הממוצעת ינוע בין 1,280 ₪ ל – 11,580 ₪.

בנוסף לכך, זכאות להחזר מס שלילי תינתן כל עוד אין למגיש הבקשה בעלות על קרקע בשיעור העולה על 50%, זאת מלבד דירת מגורים אחת שברשותו, כאשר גם בעלות של בן / בת זוג או ילד התלוי כלכלית במגיש הבקשה תילקח בחשבון.

 

האם מגיע לי מענק עבודה?

אמנם מדובר בכמה נתוני סף וקריטריונים היכולים לבלבל אותנו במעט, בטח כשנדרש למלא טפסים שונים בכדי לקבל את המענק המבוקש, אך כדאי לדעת כי ניתן להיעזר בסימולטור ידידותי למשתמש של רשות המיסים, לעקוב אחרי כל השאלות והשלבים ולבדוק בסופו של התהליך את זכאותכם.

את בקשת ההחזר ניתן להגיש באופן מקוון, או באמצעות הדואר, כשניתן להסתייע גם בחברות החזר מס מקצועיות ומנוסות, אשר יסייעו לכם בבדיקה מהימנה ומדויקת של זכאותכם להחזר ויסייעו לכם למלא את הטפסים בצורה הטובה ביותר, שתאפשר לכם להימנע מטעויות ומילוי שגוי בצורה שתגרום לעיכובים בהחזר ואף לדחיית בקשת ההחזר.

החזר מס שלילי

אולי יעניין אותך גם