מה צריך לעשות מיד לאחר תאונת דרכים עם הולך רגל?

יש המון תאונות דרכים בהן מעורבים הולכי רגל, מדובר באירועים קשים וטראומתיים למדי, עם השלכות רבות לאחר מכן על הנפגעים ומשפחותיהם. מדובר בתופעה שהפכה שכיחה ברבות השנים, וזה דבר העלול לקרות לכל אחד. במצב של תאונת דרכים, הולך הרגל חשוף לפגישה קשה וקטלנית, המצב מצריך סיוע גופני, נפשי וגם כלכלי. חשוב מאוד שתכירו את הזכויות שלכם, מה עליכם לעשות במצב כזה, ואיך כל הפרוצדורה הזאת עובדת, ככה שאם תקלעו למצב כזה, תדעו מה הצעד הבא.

 

חוקים

בעקבות החוק לנפגעי תאונות דרכים, נוצרה הרפורמה בענייני פיצויים בגין נזקי גוף, תגלו שגם במצבים של תאונת דרכים כהולך רגל פיצויים הם חלק מהסיפור. בעבר נטל ההוכחה היה על הולך הרגל ולא על הנהג שפגע, אך היום חוק הפיצויים הפך מהותי עבור נפגעי תאונות דרכים באופן כזה שמאפשר להם לקבל תשלומי פיצויים באופן מידי במקרים המתאימים, זאת בכדי להעניק סיוע לאותם נפגעים כדי שיוכלו לקיים צורכי מחייה בסיסיים.

 

זכאות לפיצויים

הולך רגל אשר נפגע בתאונת דרכים כלשהי, יהיה זכאי לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף במקרים של מוות, מחלה, פגיעה גופנית או פגיעה שכלית. חשוב שתדעו שפגיעה בהתקן נלווה המיועד לסייע בתפקוד הגופני של הולך הרגל כמו כיסא גלגלים לדוגמא או פרוטזה, תזכה את הולך הרגל בפיצויים גם בגין הפגיעה בהם. אם במהלך התאונה, נפגע רכושו של הולך הרגל, ניתן גם לנסות לתבוע פיצויים דרך תביעת נזקי רכוש.

 

תאונה במעבר חצייה

כאשר הולך רגל נפגע בתאונת דרכים שהתרחשה במעבר חצייה, ניתן לתבוע את חברת ביטוח הרכב של הנהג הפוגע. שימו לב שהולך הרגל שנפגע לא צריך להוכיח את אשמת הנהג הפוגע, אך הוא צריך להציג מסמכים רפואיים בעניין מצבו הרפואי החל מרגע התאונה. בנוסף לכך, ישנו ביטוח תאונות אישיות כמו ביטוח חיים לדוגמא, והנפגע רשאי לתבוע את הביטוח בגין הפציעות שנגרמו לו בתאונת הדרכים.

 

תאונת פגע וברח

במדינת ישראל הוקמה קרן ממשלתית במיוחד עבור נפגעי פגע וברח, מטרת הקרן היא להעניק פיצויים לנפגעי גוף שלא יכולים לאתר את הנהג הפוגע ולכן הם לא יכולים להגיש תביעה לחברת הביטוח לקבלת פיצויים. לכן שאם נפגעתם בתאונת פגע וברח, גם כהולכי רגל, ואתם רוצים לתבוע לקבלת פיצויים מהקרן הזאת, תצטרכו להוכיח שעשיתם כל מה שבמסגרת היכולת שלכם על מנת לאתר את הנהג הפוגע.

 

פגיעה מאופניים חשמליים

הולך רגל אשר נפגע מתאונה של רכב מנועי המיועד לתעבורה יבשתית, זכאי לתבוע בגין קבלת פיצויים על הפגיעה שנוצרה בגלל התאונה. אך הולך רגל שנפגע מתאונה של אופניים חשמליים, לא זכאי לתבוע פיצויים, מכיוון שאין חובה על פי החוק שמחייב בעלי אופניים לבטח אותם בביטוח חובה.

 

חשוב לדעת

יותר מידי אנשים לא באמת יודעים את הזכויות שלהם, בתור הולכי רגל זה יכול להיות מאוד מבלבל לעומת כל הביטוחים הספציפיים שאנו עושים בתור נהגים. לכן חשוב מאוד לעשות ביקה, מחקר ובירורים, ולהכיר טוב יותר את מה שהחוק אומר. זאת הדרך שלכם להגן עלך על הזכויות שלכם בצורה המיטבית.

תאונת דרכים

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »