מה הוא תהליך קבלת רישיון ההדברה?

שוקלים ללמוד קורס הדברה מקצועי? חשוב שתדעו מה הוא תהליך קבלת רישיון ההדברה למדביר מוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה, ומה עליכם לעשות על מנת לחדש אותו אחת לחמש שנים. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על קבלת רשיון ההדברה, למי זה מתאים ומדוע זה כה חיוני וחשוב לסביבה. 

 

להיות מדביר מוסמך בישראל

תחום ההדברה בישראל היה במשך שנים רבות פרוץ, וכל אדם יכול היה להתקרא מדביר מקצועי בין אם אכן היה כזה ובין אם לא. אך לאחר שהתבררה השפעת ההדברה על האדם, החי והסביבה, במיוחד כשהיא מופרזת, לא מקצועית ולא יעילה, החל המשרד להגנת הסביבה לקבוע יעדים, נהלים והסדרים כדי לעגן סופית מיהו מדביר מקצועי ומוסמך, ובאילו חומרים ניתן כיום להשתמש במהלך ההדברה. במידה ואתם מעוניינים בהדברה מקצועית ואמינה אצלכם בבית, פנו עוד היום אל קוברה הדברה לטיפול יעיל ואפקטיבי לכל סוגי המזיקים.

קוברה הדברה

רישיון ההדברה בישראל

הגוף המפקח על המדבירים המוסמכים הינו המשרד להגנת הסביבה והוא זה שמנפיק רשיונות הדברה על סמך הצלחה בקורס מדבירים המוכר על ידי המשרד. המשרד מעניק רשיונות להדברת איזורי מגורים, איזורים פתוחים והדברה באמצעות שימוש בגז. לכל מדביר יש רשות להדביר אך ורק בתחום הרשיון שלו ואסור לו לנצלו כדי להדביר בתחום אחר.

מדבירים רבים אוחזים בכל הרשיונות על מנת לכסות את התחומים השונים לאחר שעברו קורסים מתאימים ועמדו בתנאים הנדרשים שהם גיל מעל 18 שנה, 12 שנות לימוד ותעודת יושר מן המשטרה. אין צורך בתעודת בגרות או פסיכומטרי אך ייתכנו ראיונות אישיים לבירור התאמה.

 

מה הוא תהליך קבלת הרשיון?

הדרך לקבל רשיון להדברה הוא לעבור קורס באחד התחומים ולעמוד בדרישות הקורס. אחת לחמש שנים כל מדביר מוסמך צריך לחדש את רשיונו וזאת באמצעות השתלמויות. המשרד להגנת הסביבה מוציא מדי פעם עדכונים שאותם יש לקרוא, ובדרך כלל נוגעים לחומרים חדשים שאושרו לשימוש, דרכי השימוש בהם, המלצות שונות ועוד. חשוב להשאר מעודכן כדי להתוודע לדרכים בטוחות יותר, יעילות יותר וטובות יותר לבצע הדברת מזיקים.

קוברה הדברה

מה לומדים בקורס?

בדרך כלל יילמדו בקורס ההדברה הנושאים הבאים:

  • מזיקים שונים בישראל ודרכי ההתמודדות איתם
  • חומרי ההדברה המותרים לשימוש בישראל וכיצד להשתמש בהם נכון
  • הסכנות, האתגרים והבטיחות שבשימוש בחומרי ההדברה
  • מניעת הרעלה
  • טכניקות ההדברה השונות המקובלות בארץ כגון הדברה ירוקה, שימוש בגז ועוד.
  • השפעת חומרי ההדברה על הסביבה לטווח הקצר והארוך

 

קוברה הדברות – הדברה בטוחה ומקצועית עם הסמכה ורשיון

כדי להיות בטוחים שאתם מזמינים מדביר מקצועי, אמין ובעל רשיונות, פנו עוד היום אל קוברה הדברות, הדברה מקצועית ובטוחה עם הסמכה ורשיון למען בריאותכם, בריאות ילדיכם, החי והצומח בסביבתכם ולהדברה יעילה ואפקטיבית יותר.

קוברה הדברה

אולי יעניין אותך גם

בעלי מקצוע
חשמלאות – מהי הארקת שיטה?

הארקת שיטה היא מושג מפתח בתחום החשמלאות. מדובר במקרה פרטי של הארקה, המתייחס להארקה של השיטה (בחשמלאית מדוברת שיטה היא מקור מתח). במאמר הבא נסביר

קרא עוד »
בעלי מקצוע
עבודתו של אמן החושים

אמן חושים הוא אטרקציה עולה בשנים האחרונות. המסתורין, הייחודיות והאווירה הטובה שהמופע מביא עמו גורמת ליותר ויותר אנשים להזמין מופע אמן חושים לאירועים מסוגים רבים

קרא עוד »
זרם חלש בדוד ראשית
בעלי מקצוע
פתרונות לזרם חלש בדוד

זרם חלש במקלחת היא בעיה מוכרת וכאובה בקרב אנשים רבים, שתכננו על מקלחת מפנקת וקיבלו זרם חלש ולא מספק. מהם הגורמים כך שיצא זרם חלש

קרא עוד »