מועד לפורענות – 5 סכנות אפשריות בעצמות לכלבים

מזה שנים רבות הונחלה בקרב הציבור האמונה שכדאי להביא לכלבים לאכול עצמות של חיות, שכן הם אוהבים אותן וניזונים מהן. חלק גדול מהכלבים אכן אוהבים ללעוס עצמות אשר מספקות הנאה וסיפוק ליצר הלעיסה הטבעי שלהם. אך חשוב לציין שהאכלה בעצמות של חיות (לא עצמות שמוכרים בחנויות, שאינן מזיקות) עלולה לגרום לסוגים רבים של נזקים. הנה 5 מהנפוצים והחמורים שביניהם.

 

פציעות פנימיות

לעומת אוכל לכלבים מומלץ שמוכרים בחנויות בכל הארץ, עצמות באופן טבעי לא מהוות חלק מהתזונה העיקרית של כלבים. אחת מהסיבות לכך היא שהעצמות עלולות להישבר לרסיסים קטנים במהלך הלעיסה של הכלב. אותם רסיסים עלולים להיות בגדלים שונים ולעתים אף להיות חדים מאוד. כאשר הם מגיעים לקיבה הם עלולים לפצוע אותה וליצור דימומים פנימיים, מה שמצריך ניתוח.

 

שבירת שיניים

עצמות לכלבים מיוצרות ומתוכננות להיות אכילות ומזינות לכלב. הן לרוב עשויות מעור ומחומרים אחרים אשר נמסים בקלות וברכות בפיו של הכלב, ומשם עוברים לקיבה לעיכול באופן טבעי. עצמות של חיות הן קשיחות מאוד ודורשות הרבה עוצמת נגיסה מצד הכלב בעת לעיסתן. המצב הזה הוא בעייתי שכן הוא עלול לגרום לשבירה של שיני הכלב, מה שדורש טיפול דנטלי כואב ומאוד יקר.

 

פצעים בחניכיים

כמו שהרסיסים של העצמות עלולים לפגוע בחלקים הפנימיים של הקיבה וליצור חתכים ודימומים, כך גם יכול לקרות באזור החניכיים של הכלב. הסכנה באזור הפה היא לרוב כפולה לעומת זו שבקיבה, שכן הפה מכיל הרבה חיידקים ובקטריות מסוכנות. כתוצאה מכך במקרה של פציעה, עלולים להיווצר זיהומים קשים שעלולים לגרום לבעיות בריאותיות וסבל רב לכלב, אשר מצריכים טיפולים יקרים.

 

חנק

אותן חתיכות עצמות שנשברות במהלך הלעיסה גם עלולות ליצור בעיות בדרכי הנשימה. החתיכות האלה עלולות להיתקע בגרון בצורה שלא ניתן לשחרר בקלות. אותן חתיכות שנתקעות עלולות לגרום לחנק שמהווה סכנה מיידית לחייו של הכלב. ברוב המוחלט של המקרים יש צורך בניתוח להוצאתן שכן אין דרך פשוטה ונגישה להגיע אליהם בצורה חיצונית.

 

בעיות בשרירי ועצמות הלסת

האופי הנוקשה של החומר שממנו עשויות העצמות כאמור מצריך כוח רב מצד הכלב כדי לאפשר לו ללעוס אותן. הכוח הזה שמופעל יכול לגרום לנזקים רבים ללסת בטווח הארוך. מאחר ובמקור כלבים (או זאבים, ליתר דיוק) אמורים לאכול בעיקר בשר שהוא רך יותר, הלסתות שלהם לא בנויות ללעוס חומר שהינו קשה יותר ממנו.

 

לסיכום

הכלבים הם חברינו הטובים ביותר, והם משפרים לנו את מצב הרוח באופן כמעט קבוע. לכן, עלינו לשים לב שאנחנו שומרים על בריאותם בהיבט התזונתי. נכון שמפתה ללכת לפי הסרטים ולתת לכלבים עצמות בתור אוכל, אבל תמיד עדיף להישאר עם המזונות הקנויים. אלה מתוכננים בצורה מותאמת להיות בריאים לכלבים.

כֶּלֶב

אולי יעניין אותך גם