מתי חייבים לבצע איטום קירות חיצוניים?

מים נחשבים למשאב משמעותי בחיי האדם, ובצדק. למרות זאת, מים עשויים ליצור גם לא מעט נזקים שהם הרבה יותר מסתם כאב ראש קטן. נזקי מים עשויים להיות בעייתיים מאוד, בעיקר כאשר הם נגרמים בהדרגתיות איטית. אלו הם הנזקים שנגרמים במקרה של דליפה מקיר שאינו אטום. במאמר הבא נסביר מתי חייבים לבצע איטום של קירות חיצוניים.

 

פעולת האיטום

לפני שנסביר מתי חייב לבצע איטום של קיר חיצוני כזה או אחר ומה זה בכלל איטום קירות חיצוניים, נסביר מהי פעולת האיטום. פעולת האיטום היא פעולה שהופכת משטח מסוים או חלל מסוים, מכזה שחדיר לכניסה וחלחול של נוזלים ממקורות שונים, לכזה שאותם נוזלים אינם יכולים להיכנס אליו או דרכו. את פעולת האיטום ניתן לבצע בדרכים שונות, באמצעות חומרי איטום שונים ופתרונות איטום מגוונים.

קירות חיצוניים

איטום קירות חיצוניים

קיר חיצוני הוא אחד מהדברים שניתן לאטום. קירות כאלו אפשר לאטום בצורה יעילה עם חיפוי אבן. קיר חיצוני שחדיר למים חשוף בעיקר לנזקי מים שמקורם במזג אוויר. מזג אוויר גשום יכול להוביל להצפות של מים. המים זורמים למקומות נמוכים, ואם בדרך יש קיר חדיר, המים יחלחלו דרכו כמה זמן שיידרש.

 

מתי זה נדרש?

כאשר אתם מבחינים במים שמחלחלים דרך קיר, תוכלו לדעת באופן וודאי שהקיר החיצוני המדובר זקוק לאיטום. גם סימנים מחשידים אחרים, כמו כתמי מים על הקיר, רטיבות בסמוך לקיר, הופעה של טחב על הקיר או בסמוך אליו וכן שינוי מסוים במרקם של הקיר, יכולים להעיד על הצורך באיטום שלו.

 

איטום במגוון דרכים

את פעולת האיטום ניתן לבצע כאמור במגוון דרכים. איטום באמצעות חיפויים מאבן היא דוגמא אחת לדרך בה ניתן לאטום קירות. חיפויי אבן מאפשרים איטום יעיל, באמצעות אבנים צפופות שאינן חדירות למים, תוך כדי התחשבות בסביבה ומניעת פגיעה אקולוגית. ניתן לבצע את האיטום גם עם חומרים מיוחדים שנמרחים על הקיר.

קירות חיצוניים

עבודה עם אנשי מקצוע

מי שצריכים לבצע את האיטום בקיר חיצוני הם אנשי מקצוע מיומנים. פעולת האיטום היא לא פעולה פשוטה. היא צריכה להתבצע בצורה מקצועית, תוך שימוש בחומרים איכותיים והקפדה על נהלי העבודה שיאפשרו אטימות של קיר חיצוני, שבעבר היה חדיר לנוזלים.

 

נזקים של איטום רשלני וחובבני

ניסיונות איטום ללא אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים עשויים להוביל לכך שהאיטום שיתבצע בפועל יהיה רשלני וחובבני. איטום כזה יוביל להישנות של נזקי מים קודמים, מכיוון שהקיר עדיין יהיה חדיר באופן מלא או חדיר למחצה.

 

הימנעות מנזק משמעותי

נזקי מים יכולים להיות משמעותיים מאוד. הם פוגעים בתשתית של המבנה ועשויים גם לסכן את הבריאות. כדי להימנע מנזק משמעותי, מוטב לגלות את הנזילה או הדליפה של המים כמה שיותר מהר, ולפעול מיד לאיטום הקיר בצורה מקצועית.

קירות חיצוניים

אולי יעניין אותך גם

בעלי מקצוע
חשמלאות – מהי הארקת שיטה?

הארקת שיטה היא מושג מפתח בתחום החשמלאות. מדובר במקרה פרטי של הארקה, המתייחס להארקה של השיטה (בחשמלאית מדוברת שיטה היא מקור מתח). במאמר הבא נסביר

קרא עוד »
בעלי מקצוע
עבודתו של אמן החושים

אמן חושים הוא אטרקציה עולה בשנים האחרונות. המסתורין, הייחודיות והאווירה הטובה שהמופע מביא עמו גורמת ליותר ויותר אנשים להזמין מופע אמן חושים לאירועים מסוגים רבים

קרא עוד »
זרם חלש בדוד ראשית
בעלי מקצוע
פתרונות לזרם חלש בדוד

זרם חלש במקלחת היא בעיה מוכרת וכאובה בקרב אנשים רבים, שתכננו על מקלחת מפנקת וקיבלו זרם חלש ולא מספק. מהם הגורמים כך שיצא זרם חלש

קרא עוד »