איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של דבר. שכן, הליך זה עשוי לאורך זמן רב ולכלול הליכים מורכבים. יצאנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להבין מתי מגיעים להחלטה אודות סגירת התיק ואיך ההליך מתבצע בפועל. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו מומחים בנושא זה.

 

הסיבות שעשויות להוביל לסגירת התיק 

יש מצבים שבהם ניתנת ההחלטה לסגור את התיק בעקבות הסיבות הבאות:

  1. קבלת רישיון נשק  – לעיתים, עולה הצורך בסגירת התיק, כדי לאפשר לאדם להוציא רישיון פלילי
  2. שמו הטוב – קיומו של תיק פתוח ברישומי המשטרה עשוי לפגוע בשמו הטוב של האדם. יש מקרים שבהם מתקבלת החלטה לסגור את התיק, כדי למנוע מפגיעה זו להתקיים
  3. קבלה למקום עבודה חדש – תיק פלילי עשוי להקשות על קבלה למקומות עבודה שונים. לכן, עולה הצורך לסגור אותו

 

 

כך זה קורה בפועל 

סגירת התיק הפלילי אינה מתבצעת באופן אקראי. שכן, זו יכולה להתקיים במידה והסיבות הבאות באו לידי ביטוי:

  • חוסר אשמה: כשמתברר שהעבירה התבצעה ע"י אדם אחר ולא החשוד או שהתברר שהעבירה לא התבצעה כלל
  • חוסר ראיות: כשאין מספיק ראיות שיכולות להוכיח את שאירע
  • חוסר עניין לציבור: קורה במצבים שבהם הנסיבות לא מצדיקות הליך של העמדה לדין

 

ראוי לציין שסגירת התיק אינה מתבצעת סתם כך, היא באה לידי ביטוי לאחר התערבות מצד עורך דין פלילי שנחשב לשם דבר בתחום. לחצו על הקישור הבא ותוכלו לגלות מידע נוסף על עורך דין שכזה: https://www.alonerez.co.il.

 

אפשרות נוספת – מחיקת רישום משטרתי

ניתן לסגור תיק פלילי באמצעות הליך שנקרא "מחיקת רישום משטרתי". ראוי לציין שניתן לבצע את ההליך הזה, באמצעות הגשת בקשה למטה המשטרה הארצי. הסגירה של התיק תתבצע לאחר שייבחנו הפרטים החשובים הבאים:

  • מהות העבירה 
  • חומרת העבירה 
  • הנסיבות לביצוע העבירה
  • הזמן שחלף מאז החקירות
  • הרישומים שנמצאים במשרדי המשטרה 

 

 

המקרה הנפוץ שעשוי להקשות על סגירת התיק

רגע לפני סיום המדריך, ראוי לציין שיש מקרה מסוים שעלול להביא לקושי בביטול הרישומים שמופיעים במשרדי המטרה. מדובר בתרחיש שבו יש לפונה מספר רב של תיקים שנסגרו בעבר. מי שמצאו את עצמם בתרחיש זה, צריכים להסתייע בשירותיו של עורך דין. שכן, זה יגיש עבורם בקשה למחיקת הרישום עם הסבר מפורט שיעלה את הסיכויים לסגירת התיק. 

 

השורה התחתונה

סגירת תיק פלילי במשטרה זה לא עניין של מה בכך. בשלב זה, ברור לכם שמדובר בהליך מורכב שמצריך הסתייעות מצד עורך דין פלילי מומלץ. שכן, זה בקיא בכל פרט והוא יוכל לסייע במילוי טפסים ויצירת קשר עם גורמים מוסמכים בעת הצורך. 

סגירת התיק

אולי יעניין אותך גם

כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »