למה צריך עורך דין בעת עריכת הסכמי עבודה לעובדים ופרילנסרים?

כשזה נוגע ליחסים בין מעסיקים ובין עובדים, קיימים אתגרים מובנים ומורכבויות רבות. לשם כך, המחוקק ניסה לעגן כמה כללי מנחים ביחסים ביניהם, כך שהעובדים לא ייפגעו כתוצאה מניצול אפשרי שלהם על ידי המעסיקים. כמו כן, דרך נוספת לעגן ולהסדיר את היחסים, היא עריכת הסכמי עבודה שקובעים את תנאי העבודה והשכר. השאלה היא, למה צריך נוכחות של עורך דין בעת עריכת הסכמי עבודה לעובדים ופרילנסרים?

 

הסכמי עבודה – קווים לדמותם

הסכמי עבודה עם עובדים ופרילנסרים הם חשובים ולמעשה נדרשים מכל מעסיק, הן מבחינה משפטית והן מבחינה כלכלית. כמו כן, הם כוללים את התנאים המפורטים עבור העבודה המבוצעת ומכילים מידע לרבות שכר צפוי, תפקיד, שעות עבודה ותנאים נוספים.

 

חשיבות הנוסח המשפטי

הסכמי העבודה עם עובדים ופרילנסרים צריכים להיות חתומים ומובאים בצורה ברורה ומדויקת כדי למנוע בעיות משפטיות וכדי להבטיח כי הסכמים מכילים את כל התנאים והגנות הנדרשות על מנת לפעול בתוך המסגרות המשפטיות המתאימות. לשם כך, כדאי לערוך את ההסכמים עם אנשי מקצוע מיומנים כמו עו"ד אימבר גולן פרטוש וכך למנוע בעיות פוטנציאליות ולבלום אפשרות לתביעה עתידית.

 

למה באמת צריך בשביל זה עורך דין?

עורך דין עבודה הוא איש מקצוע המתמחה בחוקי העבודה ובתחומים המשפטיים הקשורים למעסיקים ועובדים. כשמספקים לעורך דין את הסכמי העבודה עם העובדים, הוא יכול לוודא כי הם מכילים את כל התנאים וההגנות הנדרשות על מנת לפעול בתוך המסגרות המשפטיות המתאימות, וכי הם לא מפרים חוקי עבודה או חוזים אחרים.

כמו כן, העורך דין יכול גם לסייע בעיצוב התנאים המתאימים למקרה הספציפי ובהסדרת הסכמים מעמיקים יותר ומורכבים יותר, כך שהמעסיק יהיה מוגן וכן העובד יקבל את התנאים המתאימים לצרכיו. בנוסף, עורך דין יכול לסייע בטיפול בתביעות של עובדים נגד המעסיק ולייצג את המעסיק במקרה של תביעה מצד העובד.

 

כל עורך דין יכול לערוך חוזה עבודה?

עורך דין לענייני עבודה הוא עורך דין שעבר התמחות ייחודית בכל הנוגע לדיני עבודה וכן הוא מכיר את החוקים והתיקונים הרלוונטיים בנושא זה. בהתאם, עורך דין עבודה מכיר לעומק את הנקודות הרגישות ואת הפרצות שעלולות להיווצר בחוזה עבודה, כך הוא יכול לערוך את החוזה בצורה שתמזער למינימום האפשרי נזקים עתידיים. בהתאם, במידה ועולה צורך לערוך הסכמי עבודה, כדאי לעשות זאת רק בעזרת עורך דין שעבר התמחות מתאימה לכך – עורך דין עבודה.

 

לסיכום – לא משאירים קצוות פתוחים

בשל מורכבות היחסים בין מעסיקים לעובדים, בתי המשפט עוסקים רבות בתביעות הדדיות בין מעסיקים לעובדים. כדי לצמצם זאת עד כמה שניתן, יש לערוך הסכם עבודה מסודר, ברור ובהיר, כך שתנאי העבודה ברורים מקצה לקצה. לשם כך, כדאי לערוך את הסכם העבודה עם עורך דין מיומן.

עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »