עורך דין נזקי גוף – מה חשוב להכיר

עולם עריכת הדין הוא עולם מגוון מאוד. ישנם עורכי דין שונים, המתמחים בחוקים מסוימים. אחד מהתחומים הללו הוא תחום נזקי הגוף. כפי שניתן להבין מהמושג, מדובר בנזקים הנגרמים לגוף של אדם מסוים. פנייה לעורך דין נזקי גוף יכולה לעשות את ההבדל במקרים רבים בין קבלת הזכויות שמגיעות לכם לבין התמודדות לא מוצלחת עם הנזק. הנה כל מה שחשוב להכיר בנושא.

 

מתי ניתן להסתייע בעורך דין נזקי גוף?

נזקי גוף הם נזקים שונים הנגרמים לגוף שלנו, כתוצאה מגורמים חיצוניים ומפעולות שונות שהם ביצעו. נזקי גוף יכולים להיגרם בכוונה, בטעות, לאחר שאדם מסוים התרשל בתפקידו או לאחר שאדם מסוים מכורך תפקידו פשוט שגה. נזקי גוף נעים על מנעד מסוים, כאשר ישנם נזקים שניתן לשקם ונזקים אחרים שהם בלתי הפיכים לשיקום.

אם חוויתם נזק גוף כלשהו, פנייה אל עורך דין נזקי גוף תהיה אחד הצעדים המשמעותיים ביותר שתוכלו לעשות, על מנת לקבל פיצויים כספיים שיאפשרו לכם התמודדות עם הנזק שאירע. בעוד שאנשים מסוימים יכולים לפספס מספר שבועות בעבודה כתוצאה מנזק גוף מסוים, אחרים יכולים לאבד את היכולת שלהם לעבוד לגמרי. עורך דין נזקי גוף יבין מה הסיטואציה האישית שלכם ויפעל בהתאם, באמצעות מספר כלים משפטיים שמקנה לו החוק.

 

את מי ניתן לתבוע?

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם נזקי גוף, היא באמצעות הגשת התביעות שהחוק מאפשר. החוק מבין שאנשים עם נזקי גוף לא סובלים רק מנזק גופני, אלא גם מהשלכות שהנזק הזה גורר. בין היתר, נזקי גוף משפיעים על הנפגע מבחינה נפשית ומבחינה כלכלית. לכן, החוק קובע את מי ניתן לתבוע לאחר נזקי גוף שונים.

במקרה הזה, צריך לקחת גם את נזק הגוף שאירע, אך גם את הדבר שגרם לאותו נזק גוף. למשל, אדם ששבר את הרגל שלו בתאונת דרכים ואדם ששבר את הרגל שלו בתאונת עבודה, שניהם סובלים מאותו נזק גופני אך יצטרכו לנקוט בהליכים משפטיים שונים. בין היתר ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי, את חברות הביטוח הפרטיות וכן את האדם שגרם את הנזק.

 

נזקי גוף ללא רשלנות

חשוב לציין שלא צריך להוכיח שאירעה רשלנות כאשר נגרם לכם נזק רפואי על מנת להגיש תביעה. אכן, רשלנות היא גורם משמעותי לנזקי גוף – רשלנות רפואית או רשלנות של המעסיק יכולים להסב נזק, אך גם אם ניזוקתם ללא שאירעה רשלנות תוכלו לנקוט בצעדים משפטיים שונים ולקבל פיצויים.

 

גובה הפיצויים

גובה הפיצויים תלוי במספר משתנים. ראשית, יש להבין מהי חומרת הנזק. ככל שהנזק חמור יותר, כך גבוה הפיצויים שיקבל הנפגע יהיה גבוה יותר. כמו כן, הפיצוי מותאם גם להפסדים הכספיים שנגרמו לנפגע בעקבות הנזק ממנו הוא סובל. יינתן גם פיצוי על סבל שנגרם לתובע ועל הוצאותיו המשפטיות.

עורך דין נזקי גוף

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »