האם מוסד רפואי בו עברתי טיפול מחויב לתת לי עותק מהחומר הרפואי?

מעוניין לבצע תביעה בגין רשלנות רפואית, אך החומר הרפואי של הטיפול לא נמצא ברשותך? זה משהו שתצטרך להשיג, ולמזלך, כל מוסד רפואי מחויב על פי חוק להעביר למטופל עותק במידה והוא מבקש. נסביר כאן כל מה שתצטרך לדעת בנושא.

מה זה תיק רפואי?

תיק רפואי הוא תיק שכולל מסמכים רפואיים של המטופל, ומתעדכן בהתאם לכל טיפול, פגישת רופא או ניתוח שעובר. על פי חוק, כל גורם רפואי המטפל באדם מחויב לתעד את הטיפול, לא משנה אם מדובר בפגישה לא שגרתית, כמו מטופל שמגיע לרופא בעקבות היכרות אישית.

תיק רפואי של קופת החולים הוא תיק שמנוהל על ידי רופא המשפחה של המטופל, וכולל את כל המידע הרפואי שנאסף לאורך השנים של חברות המטופל בקופה.

תיק רפואי בבית חולים הוא רשומה נפרדת שנפתחת במידה ואדם מתאשפז בבית חולים או מקבל טיפול מסוים במסגרת בית החולים. בתיק זה אין מידע כולל על המטופל, כמו בקופת החולים, אלא רק מידע ספציפי שרלוונטי לטיפול המסוים שעובר המטופל בבית החולים.

 

האם ניתן לקבל עותק של מידע מהתיק הרפואי?

על פי חוק במדינת ישראל, התיק הרפואי של כל אדם חייב להיות גלוי למטופל מתי שרק ירצה, וכל אחד יכול לקבל ממנו מידע. ישנם אנשים שחוששים לבקש את התיק הרפואי שלהם מהגורם הרפואי, כי ייתכן שיחשוב שהם חושדים בו או לא סומכים על הטיפול שקיבלו ממנו. אך חשוב לדעת כי כל אדם יכול לקבל את עותק מהתיק ולגורם הרפואי אסור להטיל ספק בכך, או למנוע ממנו את המידע.

 

מה היא רשלנות רפואית?

ייתכן שתצטרך את התיק הרפואי שלך על מנת לפתוח בתביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר בית חולים, רופא או איש מקצוע אחר בתחום הבריאות, באמצעות מעשה או מחדל רשלני, גורם לפגיעה בחולה. הרשלנות עשויה להיות תוצאה של טעויות באבחון, טיפול או טיפול שלאחר הטיפול.

כדי להיחשב לרשלנות רפואית על פי החוק, על התביעה להיות בעלת המאפיינים הבאים:

  • הפרה של תקן הטיפול – החוק קובע כי ישנם סטנדרטים רפואיים מסוימים אשר מוכרים כטיפול רפואי מקובל על ידי גורמים רפואיים, עבור כל מקרה רפואי, זה ידוע כסטנדרט הטיפול. לחולה הזכות לצפות שהגורם הרפואי יעניק טיפול העולה בקנה אחד עם הסטנדרט הזה. אם נקבע כי לא התקיים סטנדרט הטיפול, ניתן לבסס רשלנות.
  • פגיעה נגרמה בגלל הרשלנות – כדי שתביעת רשלנות רפואית תהיה בתוקף, על המטופל גם להוכיח כי נגרם לו חבלה שלא הייתה מתרחשת בהיעדר רשלנות.
  • הפגיעה גרמה לנזקים משמעותיים – על המטופל להראות כי נזקים משמעותיים נבעו מפגיעה שהתקבלה עקב הרשלנות הרפואית.

למידע נוסף פנו אל עורך דין ביטוח לאומי.

 

החומר הרפואי

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »