כאן טמון הכסף – פיצויים מתאונת עבודה

נפגעתם במהלך העבודה שלכם? מכירים מישהו שנקלע לתאונת דרכים בדרך אל מקום עבודתו? ייתכן ומדובר במקרה של תאונת עבודה. במקרים של תאונות עבודה, הנזק יכול להשתנות בין נפגע לנפגע. ניתן לקבל פיצוי כספי, שאמור לסייע לכם באופן כלכלי להתמודד עם הנזק הבלתי צפוי שנגרם לכם. אילו פיצויים ניתן לקבל? תשובות במאמר הבא.

 

תאונות עבודה במדינת ישראל

החוק מאפשר לקבל פיצויים משתנים לנפגעי תאונות עבודה. תאונת עבודה היא כל תאונה שמתרחשת במקום העבודה, עקב העבודה או במהלך העבודה עצמה. תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל סוגי העבודה. אם אתם חושבים באופן מידי על תאונות באתרי בניה או בעבודות שטח, דעו כי תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל סוג של עבודה.

תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל מקומות העבודה. החלקה במשרד או מעידה במדרגות במקום העבודה יכולות להיחשב כתאונות עבודה. כמו כן, החוק מכיר גם בתאונות דרכים המתרחשות בדרך אל העבודה או בדרך חזרה מן העבודה כתאונות עבודה, בתנאים מסוימים המפורטים בחוק. ניתן לקרוא עוד על תאונות עבודה באתר https://pitzuim.co.il.

 

דמי פגיעה

במידה ונפגעתם בעבודתכם, או שעברתם פגיעה שמוכרת כתאונת עבודה, השלב הראשון בקבלת פיצויים היא הגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה. דמי פגיעה הם תשלום המשולם במשך 90 ימים לאנשים שנפגעו בעבודתם ולא מסוגלים לחזור לעבוד, כתוצאה מהנזק של הפגיעה.

דמי הפגיעה מחושבים בצורה כזאת שהנפגע אמור לקבל כשלושה רבעים מהשכר אותו הוא היה אמור לקבל עבור יום עבודה אחד. לאחר חלוף 90 הימים, לא ניתן יהיה לקבל יותר דמי פגיעה בעבור היעדרות ממקום העבודה. במקרים כאלו, יש להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה לביטוח הלאומי.

 

גמלת נכות

גמלת נכות מעבודה היא גמלה כספית, המשולמת כמענק או כקצבה חודשית לעובדים שנפגעו בתאונות עבודה ונקבעו להם אחוזי נכות. ניתן להגיש תביעה לקבלת גמלה זו לאחר חלוף 90 הימים מקבלת התשלום הראשון של דמי הפגיעה.

מי שלאחר 90 הימים אינו מסוגל לשוב לעבודתו, או נשאר עם נזק מסוים, יכול להגיש תביעה זו לביטוח הלאומי. המקרה האישי של כל עובד יבחן אצל ועדה רפואית, בפניה צפוי להופיע גם העובד. הועדה תקבע את אחוזי הנכות של העובד, שלפיהם הוא יקבל מענק או קצבה חודשית.

 

תביעת פיצויים מהמעסיק

במקרים מסוימים של תאונות עבודה, ניתן לתבוע מהמעסיק פיצויים. במידה ונגרמה לכם תאונת עבודה עקב התרשלות של המעסיק, תוכלו לתבוע אותו על מנת לקבל פיצויים. תצטרכו להוכיח התרשלות מלאה שלו ולהראות שעקב ההתרשלות לא נמנע מכם הנזק.

 

פיצויים מביטוח פרטי

במידה ואתם מבוטחים בביטוחים פרטיים בנוגע לתאונות או פגיעות מסוימות, תוכלו לתבוע גם אותם על מנת לקבל פיצויים. במקרים כאלו, מומלץ להתעמק בביטוח שיש לכם עם איש מקצוע, כמו עו"ד, על מנת להבין מה האפשרויות שיש לכם.

תאונת עבודה

אולי יעניין אותך גם

מחזירי כספים אבודים ראשית
פיננסים
מחזירים כספים אבודים

מי מאיתנו לא היה רוצה לקום בוקר אחד ולגלות שיש סכומי כסף שונים שפשוט מחכים לו? סכומים שהוא אולי שכח, או אפילו לא ידע על

קרא עוד »