עוברים לתל אביב? צ'ק ליסט למעבר דירה

הגיע הרגע המרגש לו חיכיתם, אחרי חודשים של חיפושים מצאתם סוף סוף דירה בת"א! חתמתם על חוזה ועכשיו אתם רק מחכים לתאריך כניסה. רגע- אז מה בעצם צריך לעשות כשעוברים דירה?
אנחנו פה כדי לענות בדיוק על השאלות הזאת.

אז אם אתם עוברים לתל אביב, הצ'ק ליסט למעבר דירה הזה הוא בשבילכם.

  1. חוזה שכירות– חוזה השכירות הוא העניין המורכב במעבר דירה. לפני שאתם חותמים עברו על החוזה מספר פעמים ואפילו היעזרו בשירותיו של עורכ\ת דין. לא משנה כמה בעל הבית יגיד לכם שזה "פשוט חוזה סטנדרטי", עדיף להשקיע קצת זמן וכסף לפני החתימה, מאשר ליפול על האותיות הקטנות ולהוציא סכום גדול יותר. התייעצו עם הדיירים שהיו בדירה לפניכם. בררו למה הם עוזבים, מה היה בחוזה שלהם ואילו סעיפים הם ממליצים לשנות. למרות שאנחנו בטוחים שהיה קשה למצוא דירה- אל תמהרו לחתום על כל חוזה! אחרי החתימה שמרו העתק אחד של החוזה אצלכם.
  2. ארנונה– הארנונה הינו מס המוטל על ידי העירייה על פי חוק. הארנונה מוטלת על בעל הנכס או על מי שמתגורר בו. את הארנונה משלמים פעם בחודשיים. הארנונה בת"א (בניגוד למחירי השכירות) נחשבת זולה יחסית מבערים אחרות. התלוש הדו-חודשי הממוצע לארנונה לדירת 100 מ"ר בת"א עומד על 817 שקל.
  3. חשמל– כמובן שכל חודש תאלצו לשלם חשבון חשמל. כדי להעביר אליכם את האחריות על התשלום, עליכם למלא טופס מכוון באתר חברת חשמל.
  4. מים– חברת המים בישראל נקראת "מי אביבים". כדי להעביר אליכם את תשלום המים, עליכם להיכנס לאתר החברה ולרשום את עצמכם בכתובת החדשה.
  5. העברת כתובת– במידה ואתם מחזיקים ברכב או שתעדיפו להצביע בבחירות הקרובות בתל אביב ולא בעיר הולדתכם, תאלצו לבצע העברת כתובת ולרשום את עצמכם כתושבי תל אביב. הדבר יכול להקנות הקלות והטבות מסוימות. כדי לעשות זאת תצטרכו להגיש בקשה לשינוי כתובת באתר רשות האוכלוסין וההגירה.
  6. הובלה– זהו אולי החלק המכריע ביותר במעבר דירה. ארזתם את כל הדברים מהבית של ההורים או מהדירה הקודמת ועכשיו הגיע העת להעביר אותם לדירה החדשה. מחיר הובלת דירה משתנה ונקבע על פי מספר פרמטרים. ביניהם מיקום הדירות, אריזה, שימוש במנוף, פירוק והרכבה, דירה ללא מעלית ועוד. לרוב מחיר הובלת דירה יגיע לכמה אלפי שקלים בודדים. במידה ואתם סטודנטים ייתכן והמחיר עבור ההובלה יהיה זול יותר.

מעבר דירה יכול להיות חוויה בלתי נסבלת אבל גם יכול להיות גם חוויה נעימה וקלילה. עברו על הצ'ק ליסט בעיון, בקשו מחברים שעברו לא מזמן עוד טיפים וערכו בדיקה מעמיקה בכל נושא לפני שאתם סוגרים אותו. זה תלוי רק בכם- בעזרתם קצת תשומת לב תוכלו להפוך את המעבר שלכם לחוויה חיובית.

 

צ'ק ליסט
צ'ק ליסט

אולי יעניין אותך גם