קולר או כדורים? מה ההבדל בין השניים בטיפול בפרעושים

עונת הקיץ היא העונה הידועה גם כעונת הפרעושים והקרציות. בעונה זו הטפילים המציקים מתרבים בקצב מסחרר, ואם החיה שלכם סובלת מהם – ייתכן שבבוא העת גם אתם, בעלי חיות המחמד, תתחילו להיעקץ. אז איך מטפלים בתופעה המציקה והמטרידה? על כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 

הכירו את הקרצייה והפרעוש

יש להבחין בין קרצייה לבין פרעוש. קרצייה היא טפיל מזיק וגם מסוכן. היא מטפסת על בעל החיים ונדבקת לאזורים בגופו בהם קשה להבחין בה, למשל – בין אצבעות הרגליים.

הסכנה בקרציות ובפרעושים היא לא רק במציצת דם החיה, אלא ביכולתן להעביר מחלות. קדחת הקרציות, אם אינה מאובחנת בזמן, יכולה להוביל למוות. היא אינה מסוכנת רק עבור בעל החיים, אלא גם לבעליו.

הפרעוש הוא טפיל הגורם לעקיצות מגרדות מאוד, וגם הוא עשוי לשאת טפילים, העלולים לחדור לגופו של בעל החיים ולגרום לבעיות רבות.

 

כיצד מטפלים ומה עושים

השוק מציע מגוון רחב של מוצרים שונים נגד פרעושים וקרציות. כדורים נגד פרעושים לכלבים הנן יעילים, אך חסרונם הבולט הוא בכך שהם חודרים לדם. חיית המחמד צריכה להיעקץ, ורק לאחר מכן הטפיל ייחשף לחומר הפעיל שבכדור וימות. העקיצה של חיית המחמד גורמת לו לסבול אך גם מסכנת אותו בגורמי מחלה אחרים שהועברו אליו בזמן העקיצה.

טיפול בפרעושים לכלבים ע"י קולר הוא פתרון יעיל אף הוא. הוא קוטל את הטפיל עוד לפני שהוא עוקץ, ובכך מגן על חיית המחמד מסבל מיותר ומהעברה של מחלות ע"י הטפיל. החומר הפעיל בקולר לא עובר במחזור הדם, וניתן להשתמש בו למספר חודשים. הוא מתאים גם נגד פרעושים וגם נגד קרציות.

 

טיפולים נוספים

ענידת קולר נגד פרעושים או בליעת כדורים אינו פתרון שמתאים לכל בעל חיים, בין מחוסר שיתוף פעולה או מסיבות אחרות. במקרים שכאלה ניתן להשתמש באמפולות. האמפולה מכילה חומר שקוטל את המזיקים וניתן למריחה על העורף של בעל החיים.

אמפולות הן דרך נוחה ומניעתית בשמירה על פרוותו של בעל החיים ועל בריאותו. ניתן להשתמש גם בתרסיסים ייעודיים כנגד פרעושים וקרציות, שמפו מיוחד, ועוד. התאימו את התכשיר המתאים לכל בעל חיים, בהתאם לצרכיו ובהתאם לתנאים בהם הוא חי.

 

לסיכום

בנוסף לטיפול הישיר בבעל החיים, יש לטפל גם בסביבת המחייה שלו. הקפידו לנקות ולשטוף היטב את אזורי הלינה של בעל החיים, תשאבו את השטיחים, את הכריות, וכל פינה אחרת בה בעל החיים מעביר את זמנו. אם לא תקפידו על כך, הטפיל עשוי לנסות לחזור שוב.

אל תחכו להופעת סימנים של הבעיה, והשתדלו למנוע אותה מראש ע"י שגרת חיים בריאה והענקה של טיפול מונע לאורך כל השנה. באמצעות טיפול מתאים תוכלו להתגבר על הבעיה בקלות.

בהצלחה!

גור

 

אולי יעניין אותך גם