דחו לך את התביעה לאובדן כושר עבודה? כך תפעל

שגרת העבודה השוטפת שלנו עשויה להיפגע במפתיע כתוצאה מפציעה, תאונה או מחלה קשה, ולערער את היציבות הכלכלית של התא המשפחתי שלנו. בהתאם לכך, אנשים רבים מסתמכים על ביטוחי אובדן כושר עבודה, אך בלא מעט מקרים, התביעה לאובדן כושר עבודה נדחית. מה עושים במקרים כאלו?

 

אובדן כושר עבודה

בהנחה שאנחנו לא צאצאים לאיזו משפחת מלוכה או שזכינו בלוטו בסכום נכבד, שגרת החיים של רבים מאיתנו כוללת שעות רבות בעבודה, באופן המספק לנו משכורת חודשית ואפשרות לפרנס את עצמנו ואת משפחתנו בכבוד ולשמור על איכות חיים.

שגרת חיים זו יכולה להיפגע באופן פתאומי ולא צפוי כתוצאה מאירועים דוגמת תאונה, פציעה או מחלה קשה, הפוגעים ביכולת ההשתכרות שלנו ומשפיעים בצורה מהותית על איכות החיים שלנו ושל התא המשפחתי הקרוב אלינו.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

הפגיעה המשמעותית באיכות החיים שלנו כתוצאה מאובדן כושר עבודה, הביאה לכך שחלק מתשלומי הביטוח לאומי שכל אזרח ישראלי מעל גיל 18 מחויב לשלם, יופנו לטובת קצבה חודשית במקרים של אובדן כושר עבודה ולכך שאנשים רבים רוכשים בנוסף, גם פוליסות ביטוח פרטיות, בעלות תנאים ומסלולים מותאמים אישית.

כך או כך, כדי לממש את הפיצויים המגיעים לכם, יהיה עליכם להגיש תביעת אובדן כושר עבודה עם עורך דין בקיא בנושאי אובדן כושר עבודה וזאת מאחר והגופים המבטחים אינם ממהרים לשלם את הפיצויים המגיעים לכם.

 

מהן הסיבות לדחיית תביעת אובדן כושר עבודה?

כפי שראינו, ביטוח אובדן כושר עבודה יכול להתקיים דרך המוסד לביטוח לאומי (כרכיב בקרן הפנסיה) או דרך פוליסות הביטוח הפרטיות, כאשר על אף התשלומים הקבועים שלנו, אף אחד אינו מבטיח לנו שנקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו. למעשה, חלק ניכר מתביעות אובדן כושר עבודה נדחה וזאת בעיקר בשל הגדרות רחבות ומעורפלות של מקרה אובדן כושר עבודה, חריגים שונים וקביעת אחוזי נכות בשיעור שאינו מזכה באובדן כושר עבודה.

 

כך תפעלו במקרה של דחיית תביעת אובדן כושר עבודה

הפגיעה ביכולת ההשתכרות שלנו לא מותירה לנו הרבה זמן להתעכב בבירורים ותביעות מתמשכות, שכן מדובר בפרנה ובשמירה על איכות החיים שלנו ולכן, במידה ודחו לכם את תביעת אובדן כושר העבודה כדאי שתדעו מה עליכם לעשות.

קודם כל, חשוב לדעת כי גם במקרה של דחיית התביעה אין זה סוף הסיפור וניתן יהיה להגיש בקשה לערעור. את בקשת הערעור חשוב ומומלץ להגיש עם עו"ד המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה, אשר יבחן את הסיבות לדחיית התביעה וימליץ עבורכם על דרכי הפעולה המומלצות ביותר, על מנת שתקבלו את מלוא הכספים המגיעים לכם בהקדם האפשרי.

 

לסיכום

תביעת אובדן כושר עבודה, מול חברות הביטוח או המוסד לביטוח לאומי, נועדה לאפשר לנו להתקיים בכבוד ולכן, במקרה של דחיית התביעה, כדאי לתת כי עומדת לנו האפשרות לערער על ההחלטה, ערעור אותו חשוב ומומלץ להגיש עם עורך דין בקיא בנושאי אובדן כושר עבודה.

תביעת נכות נדחתה

אולי יעניין אותך גם

תיק פלילי נסגר
עריכת דין
איך מתבצע סגירת תיק פלילי?

כל חקירה שמתקיימת כנגד חשוד מצריכה פתיחה של תיק פלילי. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם, אך מעטים יודעים איך מתבצעת הסגירה של התיק בסופו של

קרא עוד »
כך תתמודדו עם תאונת עבודה
עריכת דין
כך תתמודדו עם תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אירוע קשה שעלול לקרות לכל אחד, ללא קשר לתחום העיסוק של העובד. תאונות עבודה יכולות להיגרם מגורמים שונים, כגון תנאי עבודה מסוכנים,

קרא עוד »
הליכים משפטיים
עריכת דין
מתי נצטרך לתרגם תואר?

במציאות החדשה והגלובלית בה אנו חיים, אנשים מחפשים לעתים קרובות הזדמנויות לימוד בחו"ל או מחפשים הזדמנויות קריירה במדינות שונות. כאשר מנווטים בנתיבים לימודיים או מקצועיים,

קרא עוד »