עורך דין רשלנות רפואית בהריון – תהליך התביעה וחשיבות ייצוגו

רשלנות רפואית בהריון, היא רשלנות רפואית קשה להתמודדות ומצערת במיוחד, מאחר והיא עלולה לפגוע בבריאות ובתקינות היולדת והילוד, ולגרום לבעיות ופגיעות ארוכות טווח. לכן, במקרים של רשלנות רפואית בהריון מומלץ במיוחד להגיש תביעה כנגד הגורם המטפל שיצר את הנזק במהלך ההיריון, ולקבל את הפיצויים וההכרה המגיעים לכם בתוך התהליך הלא נעים הזה.

בתהליך התביעה תצטרכו להוכיח את גודל הנזק שנגרם לכם ולהוכיח את הקשר והסיבה לפגיעה, שהיא הרשלנות הרפואית. כדי להבין יותר על מה מדובר ומה מצפה לכן, לפניכם קצת על עורך דין רשלנות רפואית בהריון – תהליך התביעה וחשיבות ייצוגו.

 

מה היא בדיוק רשלנות רפואית בהריון ומה כוללת?

רשלנות רפואית בהריון היא כל פגיעה ונזק שנגרמו ליולדת או לילוד במהלך תהליך ההיריון, עקב שיפוט רפואי מוטעה ורשלנות רפואית מצד הצוות המטפל. כיום, יש מגוון סוגים של רשלנות רפואית שעלולים לקרות במהלך תהליך ההיריון, בניהם למשל אי אבחון של מחלות בזמן למרות הנתונים, אי ביצוע ניתוח קיסרי למרות שמצב העובר דרש זאת, ועוד רבים.

כל החלטה רפואית, שנעשתה באופן מוטעה לאור הנתונים והעובדות שהיו בשטח באותה עת, יכולה להיחשב לרשלנות רפואית ולעמוד בפני תביעה לפיצויים. במקרים כאלה מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בהריון כפיר דיין, אשר יוכל לעמוד לצדכם במהלך התהליך ולהציג את האופציות והסיכויים העומדים לפניכם.

 

מה קורה בתביעה לרשלנות רפואית בהריון ומה חשוב להציג בה?

התביעה של רשלנות רפואית בהריון, באה לבדוק מספר דברים, בהתאם יחליט השופט האם אכן נעשתה פה רשלנות רפואית ושיקול רפואי מוטעה, ומה סדר גודל הפיצויים שמגיע לצד התובע. ראשית, תיבחן גודל הפציעה, חומרתה וכן רמת ההגבלות שזו מטילה על הפציינט ועל יכולתו להתפרנס. בהמשך, יהיה צורך להוכיח במהלך התביעה קשר בין ההגבלות והנזקים הרפואיים הללו, לבין ההחלטה השגויה והרשלנות הרפואית שביטא הצוות הרפואי באותה העת של ההיריון. גורל התביעה תלוי בהצגת קשר של סיבה ותוצאה שיוכיח כי הרשלנות הובילה לנזקים, ולא מחלות או תופעות אקראיות.

 

מה החשיבות של ייצוג עורך דין בתביעה?

ייצוג של עורך דין לרשלנות רפואית, שמתמחה גם בתיקים הנוגעים לרשלנות רפואית בהריון, היא גורלית ותוכל להכריע למעשה את סיום התביעה. עורך דין שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ובעיקר סביב עולם ההיריון, יכיר היטב את הדינים, התקדימים, ואת הטענות שכדאי להציג. עורך דין יוכל לנווט את התביעה למקום הנכון, ולהציג בדיוק את הטענות שיוכיחו כי מדובר ברשלנות רפואית חמורה ומסוכנת.

 

מה מכריזות תוצאות התביעה?

תוצאות התביעות לרשלנות רפואית, צריכות להכריז האם אכן הצוות המטפל ושגיאותיו הן שהביאו לנזקים ולפגיעות מהם סובלים הפציינטים באופן ישיר. מעבר לכך, במידה ואכן כך קבע השופט – ייקבע גם סכום פיצויים, שנע בהתאם לגודל הנזקים וחומרת המקרה.

רשלנות רפואית בהריון

אולי יעניין אותך גם