איך ניתן להוזיל את המשכנתא?

הלוואת משכנתא היא סיפור יקר שלא כל אחד יכול לעמוד בו. יוקר המשכנתא מתחיל עוד לפני ההתחייבות עצמה… עוד בצורך להביא הון עצמי שיאפשר את לקיחת המשכנתא עצמה. אבל, לא כולם יודעים כי ניתן להוזיל את מחיר המשכנתא בצורה משמעותית. איך עושים את זה? ריכזנו כאן עבורכם מספר דרכים. חלקן ידועות יותר וחלקן פחות. אז בואו נתחיל.

 

נעזרים בייעוץ משכנתאות

המפתח להוזלת הלוואת משכנתא נעשה על ידי פנייה לאיש מקצוע –  יועץ משכנתאות. יועץ משכנתאות עוסק מידי יום בתחום המשכנתאות. הוא מכיר את הנתונים והוא יודע מה נכון לעשות בכל שלב ואיך ניתן להוזיל את העלויות הנלוות לטובת הלקוח. על פי נתוני הלמ"ס משכנתאות שנלקחו עם ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות היו זולות משמעותית לעומת משכנתאות שנלקחו בצורה עצמאית.

 

מנהלים משא ומתן

כלל בסיס להוזלת ריביות המשכנתא היא לנהל משא ומתן. נכון, הבנק לא בנוי בסטות ועמדות כריזה. אבל הוא מתנהל כמו כל שוק אחר. גם בו יש משא ומתן ולא רק זאת, אלא שהמשא ומתן עם הבנקים עשוי להניב פירות גבוהים ויקרים בהרבה. הפרש של אחוז בודד עשוי לחסוך ללווה עשרות אלפי שקלים. כדי לנהל משא ומתן נכון עם הבנקים צריכים להכיר את השוק ואת זה יועצי המשכנתאות יעשו עבורכם. לעוד מידע כנסו לאתר ייעוץ המשכנתאות המוכר.

 

מגדילים את ההון העצמי

ככל שאחוזי המימון הנדרשים במשכנתא הם גדולים יותר, כך גם גובה הריבית תהיה גבוהה יותר וכן להפך, ככל שהסכום הנדרש יהיה קטן יותר (וזה יהיה אפשרי רק אם יהיה לכם הרבה הון עצמי) גובה הריבית יהיה גם הוא נמוך בהתאם. לא כל אחד יכול להגדיל את ההון העצמי. אבל כשיש אפשרות כזו, היא כדאית בהחלט.

 

מסלול פיתוי במשכנתא

כאשר הבנק מאשר משכנתא הוא דואג לבדוק שכל הריביות המשולבות במשכנתא מכניסות לו רווחים מינימליים בהתאם לתקנון הבנק. הלווה עצמו הוא זה שמחליט איזה ריביות הוא מעוניין לשלב ועל מה הוא בוחר להתמקח… כאן יש טריק ששמו מסלול פיתוי. הלווה משלב מסלול יקר בתמהיל המשכנתא על מנת שתודות למסלול הזה יתר מסלולי המשכנתא יוזלו. וכך, לאחר אישור המשכנתא, מסלול הפיתוי נפדה והלווה נשאר עם המסלולים ה"זולים". אופציה כזו מתאימה למי שיש בצד סכום כסף נוסף.

 

תמהיל משכנתא בנוי היטב

חשוב לבנות את תמהיל המשכנתא מתוך ראיה מרחבית הצופה את העתיד ככל הניתן. נכון, אי אפשר להתבסס על העתיד… ואי אפשר לדעת מה ילד יום. כן אפשר להיערך ולתכנן תמהיל משכנתא שהולך ופוחת עם השנים. תמהיל בנוי היטב חוסך עוגמת נפש מבעליו.

 

מחזור משכנתא

משכנתא בעייתית שהתייקרה בפתע פתאום, ניתן למחזר ולהפוך אותה לקלה יותר לתשלום.

משכנתא תופחת

אולי יעניין אותך גם

בית ומפתחות על נייר
משכנתאות
4 טיפים לפני לקיחת משכנתא

כל אחד יודע שמשכנתא הינה התחייבות משמעותית לטווח ארוך, אבל לא כולם יודעים שיש כמה טיפים חשובים שחייבים לדעת רגע לפני שמתחייבים ולוקחים משכנתא. זה

קרא עוד »