האם העסקה תשתלם לי: ליסינג רכבי יוקרה

עולם הרכבים הוא עולם עם מילון מונחים עשיר ומפורט, יורד לפרטי פרטים המחולקים לפי ההבנה המכאנית של כלי הרכב ועד לעולם המונחים של סוכני מכירות הרכב שמעורים היטב בכל דגם רכב ובכל רמת אבזור שקיימת בדור החדש של כל יצרן.

כל אלו לא מכינים אותנו לפני אחד הפלאים הגדולים שנולדו כאן בעשור האחרון שקשור בקשר הדוק לחברות הליסינג וסוכנויות הרכב. אם התרגלנו עד היום לקבל עסקאות אטרקטיביות עם פריסת תשלומים נוחה לרכבי סדאן משפחתיים כמו 'טויוטה קורולה', או 'יונדאי איוניק' ו'רנו מגאן' שנמכרות כמכוניות חברה בעסקאות ליסינג תפעולי, כיום המצב שונה מעט ונראה שכעת עולם הליסינג מקבל שדרוג גם ברכבי הפרימיום האיכותיים והיוקרתיים. 

השאלה הנשאלת בסופו של דבר היא האם קיים הבדל בין עסקת ליסינג מימוני / פרטי לרכב יוקרה על פני עסקת ליסינג לרכב סטנדארטי שכולנו רגילים לראות בכבישי הארץ? אלו הצעות מביאות חברות הליסינג וסוכנויות הרכב והאם הן אלו שאחראיות להימצאותם של יותר ויותר רכבי יוקרה בכבישי ארצנו?

 

מה מגדיר מהי מכונית יוקרה?

מכונית יוקרה יכולה להיקרא גם מכונית על או מכונית ספורט (גראן טורימו). הרעיון העומד מאחורי כל שלל התיאורים הללו הוא פשוט: מכונית בעלת כושר ביצועים העולים על כלל המכוניות, בעלת מאפיינים ייחודיים ומחיר גבוה בהרבה מעל הממוצע. 

ברוב המקרים יצרניות הרכבים שמות את רכבי הפרימיום היוקרתיות שלהן, בראש סדר העדיפות, אך אין זה אומר שמשום כך תקבלו רכב מושלם, הרי גם רכבים המוגדרים כרכבי ספורט או רכבי גג פתוח (קבריולה), נחשבים כרכבי יוקרה, אך גם בהם קיימים חסרונות מסוימים כיוון שהדגש שניתן בהם הוא הדגש הספורטיבי, מה שאומר נפח מנוע והספק כ"ס גדולים יותר, אך לא בהכרח נוחות ישיבה, תא נוסעים מרווח או מתלים רכים. 

אודי
אודי

מכונית יוקרה יכולה להיקרא גם מכונית על או מכונית ספורט. (קדיט: Pixabay.com)

 

לעומתן קיימים רכבי הפרימיום, רכבי המנהלים שמאובזרים בשפע של אבזור שכולל את כל מאפייני רכבי הפרימיום היוקרתיים, החל ממערכות בטיחות מתקדמות, מערכות שמע יוקרתיות שכוללות מערך מולטימדיה מתקדם ועד לרמות הגימור הגבוהות ביותר בפנים הרכב. 

למרות הבדל זה, ניתן עדיין לתת הגדרה משותפת לרכבי יוקרה שברוב המקרים גם דומה בין כל יצרניות הרכב.   

  • מבחינה מכאנית, מדובר במכוניות בעלות יכולת האצה יוצאת דופן עם מהירות מרבית שעוברת את ממוצע הרכבים
  • כמות ייצור מכוניות אלו היא ברוב המקרים מוגבלת לעומת סדרות הרכבים האחרות. 
  • מחירן של מכוניות אלו גבוה בהרבה מעל ממוצע המחיר לרכבים סטנדרטיים.

 

ממתי רכבי יוקרה נהפכו לרכבי ליסינג?

שוק רכבי הליסינג בארץ הוא שוק ענף ופורח, בעיקר כאשר מדובר בהשכרות או בעסקאות ליסינג תפעולי לרכבי חברה שהם אחד הגורמים העיקריים בשוק הליסינג בארץ. לפני עשור כמעט, חברות הליסינג החלו לגלות את עולם הליסינג לשוק הפרטי והחלו לצאת בתוכניות מימון לרכישת רכב בליסינג פרטי או מימוני. בדיוק כמו לרכוש דירה חדשה.

מה זה אומר לנו? זה אומר שכיום ניתן להגיע לקניית רכב כאשר מחירון רכב חדש שלו בשווי של בין 130 – 160 אלף שקלים, גם ללא הון עצמי על ידי פריסת תשלומים נוחה שמותאמת לרמת ההכנסה החודשית שניתנת ללקוחות הפרטיים מחברות הליסינג וסוכנויות הרכב בארץ. 

אם נשווה את מחירי רכבי היוקרה פרימיום לרכבי הסדאן הפופולאריים בארץ קיימים הבדלים מעניינים בטווח המחירים. כל רכב נמכר בטווח מחיר התחלתי והשוני במחיר משתנה בהתאם לרמות הגימור השונות והדגם שלו. כך לדוגמה נמצא שכיום טווח המחיר למכונית פרימיום מסוג ב.מ.וו סדרה 2 יכול לנוע מ- 245 אלף שקלים ועד 400 אלף שקלים לדגם קבריולה ברמת גימור הגבוהה ביותר. 

לעומתה אם ניקח רכב פופולארי כמו 'טויוטה קורולה' החדשה נמצא טווח מחיר שמתחיל ב- 133 אלף שקלים ומסתיים ב- 140 אלף בגרסה ההיברידית שלה. ההפרש בין הטווח הגבוה של הקורולה לבין הטווח הנמוך של רכב הפרימיום הוא 105 שקלים. את הפער הזה ניתן "לבלוע" ביתר קלות כאשר מדובר בפריסת תשלומים מוסדרת שנעשית לתקופת זמן מוגדרת. 

אך מי בעצם יעדיף לבצע פריסת תשלומים שההחזר החודשי שלה גבוה יותר בהשוואה למכונית סטנדרטית?  

 

למי מתאים רכב יוקרה בליסינג?

את השאלה הזו ניתן לשאול בשני אופנים: מי רוצה רכב פרימיום? האם זה משתלם לי לשלם על רכב שכזה? 

למעשה כמעט כולם רוצים רכבי פרימיום יוקרתיים, וזה לא משנה אם אתם אוהבי רכב או לא, כולם היו מעדיפים לנסוע ברכב איכותי שנותן תמורה מעולה לנהג וחווית נסיעה מפנקת במיוחד. אך קיים ציבור מסוים שיעדיף יותר לנהוג ברכבי פרימיום יוקרתיים לעומת שאר האוכלוסייה, מדובר כאן כמובן על שימוש ברכב יוקרה כהצהרה ואמירה על הסטאטוס החברתי של הנוהג בו. 

עורכי דין לדוגמה, חייבים להראות לקהל לקוחותיהם שהם אנשי מקצוע מצליחים ומוכשרים שמצליחים לסגור עסקאות ענק לטובת לקוחותיהם, אחד הדברים החשובים ביותר על מנת להראות זאת הוא דרך הרכב שבו הם נוסעים. עורך דין שנוסע על יונדאי סדאן שנת 2001 לא ממש יעביר את המסר "אני עורך דין מוצלח" לעומת עורך דין שנוהג ברכב פרימיום יוקרתי. 

לעומתם קיים עוד סוג של בעלי עסק שמעוניינים לשדר "הצלחה", מדובר כמובן בתחום הנדל"ן, יזמים ואנשי מכירות שבאים להחתים דיירים על פרויקטי בניה של "פינוי בינוי" אמורים לשדר להם שמדובר בחברה מצליחה וגדולה והם עושים זאת על ידי שימוש בכלי רכב פרימיום יוקרתיים.     

בשורה התחתונה מדובר בעיקר בבעלי עסקים שמעוניינים לקדם את עסקיהם ולמתג את עצמם כעסק מצליח ויוקרתי אך גם לקוחות פרטיים שמעריכים רכב איכותי ומוכנים לשלם עליו יותר בהשוואה לשאר הרכבים.

 

כיצד נבחר את חברת הליסינג שמתאימה לנו? 

קיימות חברות ליסינג וסוכנויות רכב רבות שמציעות תוכניות מימון לרכישת רכבי פרימיום יוקרתיים. על מנת למצוא את סוכנות הרכב המתאימה ביותר עבורך לרכישת רכב יוקרה עליך להגיע לסוכנות שקיים בה מגוון רכבים גדול של מכוניות פרימיום, שקיים בה ניסיון רב ועשיר בעסקאות רכבי פרימיום ושהיא מקצועית מספיק בשביל לדעת כיצד להתנהל בצורה מקצועית בין הלקוח ובין יבואני הרכב וחברות המימון. 

אולי יעניין אותך גם