למה צריך יועץ משכנתאות ולא ישירות מהבנק?

כולנו חולמים על היום שבו לא נצטרך לשלם עוד שכירות או לעבור בית פעם בשנתיים כל פעם שבעל הדירה מחליט להעלות עוד את שכר הדירה. מה שעומד בינינו לבין החלום הזה היא משכנתא. משכנתא היא הלוואה שלוקחים מהבנק על מנת לרכוש דירה. מכיוון שמדובר בהלוואה מסובכת ומורכבת, רבים בוחרים להיעזר ביועץ משכנתאות שיסייע בתהליך. אז למה כדאי לכם להיעזר ביועץ משכנתאות ולא לפעול ישירות מול הבנק?

 

מה זו בכלל משכנתא?

משכנתא זה שם אחר להלוואה, אך לא כל הלוואה. משכנתא הינה הלוואה הנלקחת ספציפית למטרת רכישת נכס נדל"ן כלשהו, בין אם מדובר בבית, דירה, בניין או שטח ריק. משכנתא מאפשרת לאנשים לרכוש דירה, גם אם אין ברשותם את ההון הנזיל הנדרש לרכישת הדירה כולה. משכנתא היא הלוואה הנלקחת לטווח ארוך, בשל סכומה הגבוה, ומוחזרת בדרך כלל לאורך עשרות שנים.

 

אז למה צריך יועץ משכנתאות?

הסיבה העיקרית בגינה מומלץ להעסיק את שירותיו של יועץ משכנתאות היא שמשכנתא היא, ככל הנראה, ההלוואה החשובה ביותר שתיקחו בכל ימי חייכם. מעבר לכך, סבירות גבוהה שזו הפעולה הכלכלית המשמעותית ביותר בחייכם, ולכן חשוב מאוד לוודא שלא מבצעים טעויות שעלולות לעלות ביוקר בהמשך. התייעצות עם יועץ בעל ניסיון בתחום, כמו https://www.ohadweiss.co.il/  יכולה לחסוך לכם סכומים נכבדים בעת החזרת ההלוואה.

 

מה כבר יועץ משכנתא יודע שאני לא?

יועץ משכנתא יודע כל מה שצריך לדעת על משכנתאות, על הליך לקיחת המשכנתא ועל התקשורת מול הבנק במהלך לקיחת ההלוואה. במידה ולא, מומלץ לבחור יועץ אחר שמבין יותר. כאשר אתם ניגשים לבחור את יועץ המשכנתא שילווה אתכם, כדאי לפנות לחברים ולמשפחה, לבדוק האם הם מכירים מישהו שניתן לסמוך עליו. כאשר ניגשים לשיחה ראשונה עם יועץ משכנתאות פוטנציאלי, כדאי לבקש ממנו שמות של לקוחות עבר שמוכנים להמליץ עליו, על מנת לוודא שמדובר בבעל עסק ישר והגון.

 

אז אני נותן ליועץ לטפל בכל הנושא?

בקצרה, לא. שכירת שירותיו של יועץ משכנתאות לא פותרת הכול, ועדיין חשוב מאוד שתהיו מעורבים וחלק פעיל בהליך לקיחת המשכנתא. מעבר לכך, מומלץ לדעת מספר פרטים בסיסיים על עולם המשכנתאות, על מנת לוודא שהיועץ לא מנסה לעבוד עליכם. בין הפרטים שמומלץ ללמוד לפני שמגיעים ליועץ, זה שאסור להלוות יותר משלושה רבעים מערך הדירה. פרט חשוב נוסף הוא שניתן לקחת משכנתא גם עבור נכס פרטי וגם עבור נכס מסחרי.

 

סיכום

במידה ואתם עומדים בפני תהליך רכישת דירה ולקיחת משכנתא, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מוסמך ומנוסה. בחירה ביועץ תוכל להקל על התהליך משמעותית ואף לחסוך עבורכם כסף רב בטווח הארוך. כמובן שחשוב מאוד לוודא שניתן לסמוך במאת האחוזים על היועץ הספציפי שבחרתם.

הלוואה בנקאית

אולי יעניין אותך גם

בית ומפתחות על נייר
משכנתאות
4 טיפים לפני לקיחת משכנתא

כל אחד יודע שמשכנתא הינה התחייבות משמעותית לטווח ארוך, אבל לא כולם יודעים שיש כמה טיפים חשובים שחייבים לדעת רגע לפני שמתחייבים ולוקחים משכנתא. זה

קרא עוד »