רשלנות רפואית באבחון הרפס – האופציות העומדות בפניכם

רשלנות רפואית היא לצערנו תופעה קיימת, אך בעוד שאנשים רבים נוטים לחשוב כי הגדרת מקרה הרשלנות היא רק נזקים פיזיים שנגרמו למבוטח כתוצאה מהטיפול, הרי שייתכנו גם מקרים בהם התרחש אבחון שגוי ולא הוצעו דרכי טיפול מתאימים והם יוגדרו כמקרי רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית באבחון וטיפול

כאשר אנחנו ניגשים לקבלת טיפול רפואי מגורמי הרפואה השונים, אנחנו שמים את מבטחנו באופן הטיפול ומקצועיותם של כלל הצוות הרפואי האמון על הטיפול, אך פעמים, קורה כי בעקבות התרשלות הרופא או שאר אנשי הצוות הרפואי, המצב הרפואי יוחמר ואף ייגרמו נזקים משניים נוספים. רשלנות רפואית מוגדרת כמצב בו הטיפול הרפואי בוצע תוך סטייה מרמת הזהירות המקובלת והסבירה, שרופא אחר היה נוהג באותה סיטואציה, כאשר כתוצאה מסטייה זו נגרם נזק למטופל.

למעשה, טיפול רפואי נאות מתחיל באבחון מיטבי של המקרה הרפואי, לאחר תהליך קפדני ומקיף, כאשר לגילוי מקדים של המחלה ישנה חשיבות מהותית בדרכי הטיפול ואפשרות ההחלמה ולפיכך, אבחון שגוי הוא חלק מהמקרים השכיחים של רשלנות רפואית, המצריך לפעמים נקיטה בהליכים משפטיים, כפי שתוכלו לראות https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-באבחון.

 

מהו הרפס אנצפליטיס?

אמנם לא מדובר במאמר רפואי, אך כדי להבין מהי רשלנות רפואית באבחון הרפס והאופציות העומדות בפנינו, רצוי שנבין במעט מהו הרפס אנצפליטיס או בשמו הנוסף 'הרפס תינוקות'. מקרה רפואי זה הוא למעשה סוג של זיהום קליני הנפוץ בעיקר בקרב תינוקות וילדים בגיל הרך, כשזיהום זה יכול לגרום למקרים חמורים של דלקת מח, לרבות פיגור שכלי, שיתוק מוחין, פרכוסים ואף מוות במקרי קיצון.

בין התסמינים הבולטים להופעתו של זיהום זה נמצאים סימפטומים של היווצרות שלפוחיות על גבי העור, פריחה על גבי הידיים והרגליים, בשילוב עם חום והקאות. כאשר מדובר במקרה של הרפס אצל תינוקות, הרי שהידבקותם מתרחשת לרוב ברחם או במגע עם אדם חולה לאחר הלידה.

 

רשלנות רפואית באבחון הרפס

רשלנות רפואית באבחון הרפס יכולה להתקיים במספר דרכים, כשבין הנפוצים בהם:

  • אי הפניה לבדיקות מעבדה על אף קיומם של סימפטומים ו/או סימנים מחשידים אחרים.
  • רשלנות הנובעת מאבחון שגוי של הנגעים.
  • התעלמות ממצבו הרפואי של היילוד.
  • פענוח רשלני של בדיקות המעבדה, או התייחסות רשלנית לתוצאותיהן.
  • רשלנות שמקורה במתן מינון תרופתי שגוי או בהימנעות מטיפול מתאים בהתאם למצב הרפואי.

 

רשלנות רפואית באבחון הרפס – אלו האופציות העומדות בפניכם

אחת הדרכים הנפוצות והמקובלות להתמודדות עם מקרי רשלנות רפואית בכלל ומקרי רשלנות רפואית באבחון הרפס בפרט, היא באמצעות הליך משפטי ותביעת רשלנות רפואית באמצעות עו"ד נזיקין מקצועי ומנוסה בתחום. לפיכך, כאשר מתעורר אצלכם חשד סביר כי התקיים מקרה של רשלנות רפואית באבחון הרפס, הרי שמומלץ לפנות לעורך דין נזיקין בהקדם, לאסוף ולתעד את כלל החומר והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים על מנת לבדוק ולוודא מעל לכל ספק כי יש עילה לתביעה ומה היקף היתכנות היקף הפיצויים שניתן לדרוש.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם